Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuwegein, 2 december 2008

Leenart & Heemskerk hoofdsponsor Serious Request 3FM

De Serious Request actie van 3FM en het Rode Kruis kan dit jaar weer rekenen op de steun van Leenart & Heemskerk Contact Centers. De actie staat in 2008 in het teken van fondsenwerving voor vluchtelingenhulp. Als hoofdsponsor benadrukt Leenart & Heemskerk de nuttige inzet van contact centers voor maatschappelijke doelen. Omdat zij het belangrijk vindt hieraan een bijdrage te leveren, handelt het contact center bedrijf kosteloos alle verzoeken af van luisteraars via chat en telefoon.

De actie Serious Request van 3FM en het Rode Kruis is in een paar tijd uitgegroeid tot één van de meest spraakmakende en succesvolle fondsenwerf acties van het land. Drie bekende DJ's van 3FM, Giel Beelen, Coen Swijnenberg (Coen en Sander Show) en nog één andere DJ verblijven 6 dagen en 5 nachten in het Glazen Huis in Breda om een marathonuitzending op radio, tv en internet te verzorgen. Luisteraars kunnen verzoekplaten aanvragen tegen een zelf te bepalen donatie. De actie loopt van 19 tot en met 24 december.

Leenart & Heemskerk Contact Centers heeft een belangrijk aandeel in de actie, doordat het als hoofdsponsor haar Utrechtse contact center belangeloos ter beschikking stelt voor de actie. Via een professioneel contact center loopt het aanvragen van verzoekplaten en het geven van donaties zo efficiënt mogelijk en kunnen er grote aantallen mensen gelijktijdig te woord worden gestaan. Hierdoor zal het aantal verzoeken en donaties maximaal zijn. De verzoeken worden 24 uur per dag afgehandeld door enthousiaste vrijwilligers die door Leenart & Heemskerk Contact Centers zijn gemobiliseerd.

Leenart & Heemskerk Contact Centers vindt deelname aan de Serious Request actie om meerdere redenen belangrijk. Niet alleen is vluchtelingenhulp een wereldwijd probleem dat om aandacht vraagt, waaraan zij ook graag zelf een bijdrage wil leveren. Maar men wil ook benadrukken dat contact centers een belangrijke rol vervullen in het werven van donateurs voor vele Goede doelen. Hiermee leveren contact centers een belangrijke bijdrage aan het voortbestaan van vele fondsen. Daarom blijft Leenart en Heemskerk de 3FM actie ondersteunen, alweer voor het vierde jaar op een rij!