Computer BILD en Auto BILD kiezen ook voor Sitestat
BILD-Groep breidt relatie met Nedstat en Neue Digitale uit
Frankfurt, 2 december 2008 - Nedstat en Neue Digitale hebben hun
relatie met de BILD-Groep uitgebreid. Na een succesvolle samenwerking
tijdens de lancering van BILDmobil, bieden de web analytics specialist
en het digitale marketing bureau nu ook gedetailleerd inzicht in het
gedrag van bezoekers van de mobiele portals COMPUTER BILD en AUTO BILD
om daarmee de content te optimaliseren en de online marketing
mogelijkheden te vergroten.
Met meer dan 14 miljoen pageviews per maand is BILDmobil een van de
meest succesvolle portals in Duitsland. Moederbedrijf Axel Springer
heeft zijn mobiele portfolio, net als de print portfolio, versterkt
met content over computers en auto's. Voor de metingen en
optimalisatie van de twee nieuwe mobiele portals vertrouwt Axel
Springer wederom op Nedstat en Neue Digitale.
COMPUTER BILDmobil en AUTO BILDmobil zijn gratis beschikbaar als
onderdeel van het BILDmobil abonnement. "Mobiel internet is een
relatief nieuw medium", legt Tanja Hacker, project manager bij
BILDmobil uit. "Met Nedstat en Neue Digitale hebben we twee partners
gevonden die veel kennis op dit gebied hebben en kunnen voldoen aan
onze technische en functionele eisen."
Sinds de lancering van BILDmobil in 2007 wordt het gedrag van
gebruikers nauwlettend in de gaten gehouden, verbeteringen worden
gemaakt op basis van de verkregen inzichten. Met de recente lancering
van LIVE SEGMENTATION in Sitestat zijn de analyse mogelijkheden zelfs
nog verder uitgebreid. Het complete spectrum van rapporten kan nu
worden toegespitst op het segment 'mobiele bezoekers' en real-time
worden geanalyseerd, voor iedere periode, inclusief vandaag. Nedstat
is een van de weinige web analytics aanbieders die 'mobiele rapporten'
kunnen leveren met essentiële informatie over mobiele telefoonmerken,
besturingssystemen, scherm resoluties en meer.
"We zijn erg blij met deze nieuwe opdracht, die wij zien als een
beloning voor ons werk tot nu toe", zegt Ralf Haberich, Marketing
Manager bij Nedstat. "Nu dat mobiele apparatuur geavanceerder wordt,
raken mensen meer gewend aan onderweg internetten. BILD-Groep is een
pionier in deze groeimarkt, door aandacht te besteden aan de
voorkeuren van hun bezoekers blijven ze de concurrentie voor en
behouden ze hun positie als marktleider."
Over Axel Springer, moedermaatschappij van BILD MOBIL
Axel Springer, opgericht in 1946 door de gelijknamige uitgever, is op
dit moment Duitslands grootste nieuwsbladenuitgever, de op drie na
grootste uitgever van tijdschriften en één van de meest
toonaangevende Europese media ondernemingen.
Axel Springer creëert en distribueert informatie en entertainment via
dagbladen, tijdschriften en digitale distributiekanalen. Tot het brede
media portfolio behoren verschillende gevestigde multimedia merken
zoals de BILD en WELT.
Axel Springer is actief in 33 landen met meer dan 70 nieuwsbladen en
tijdschriften, ruim 50 online uitgaven voor verschillende doelgroepen
met uiteenlopende informatiebehoefte en met meerdere holdings in
radio- en tv-zenders.
Over Neue Digitale
Neue Digitale is een ontwerpbureau voor digitale marketing met haar
hoofdkantoor in Frankfurt am Main en een tak in Berlijn. Neue Digitale
werd opgericht in 1998 en levert oplossingen voor geïntegreerde
marketing. Naast strategische consultancy beslaat de volledig digitale
service ook creatief design, technische implementatie, online media,
analyse en mobile marketing.
Mobile Analytics
* Diepgaand inzicht in mobiel internet gedrag
* Optimaliseer ervaring van mobiele internetter
* Vergelijk mobiele en reguliere activiteit
Nedstat