Nedstat

Computer BILD en Auto BILD kiezen ook voor Sitestat

BILD-Groep breidt relatie met Nedstat en Neue Digitale uit

Frankfurt, 2 december 2008 - Nedstat en Neue Digitale hebben hun relatie met de BILD-Groep uitgebreid. Na een succesvolle samenwerking tijdens de lancering van BILDmobil, bieden de web analytics specialist en het digitale marketing bureau nu ook gedetailleerd inzicht in het gedrag van bezoekers van de mobiele portals COMPUTER BILD en AUTO BILD om daarmee de content te optimaliseren en de online marketing mogelijkheden te vergroten.

Met meer dan 14 miljoen pageviews per maand is BILDmobil een van de meest succesvolle portals in Duitsland. Moederbedrijf Axel Springer heeft zijn mobiele portfolio, net als de print portfolio, versterkt met content over computers en auto's. Voor de metingen en optimalisatie van de twee nieuwe mobiele portals vertrouwt Axel Springer wederom op Nedstat en Neue Digitale.

COMPUTER BILDmobil en AUTO BILDmobil zijn gratis beschikbaar als onderdeel van het BILDmobil abonnement. "Mobiel internet is een relatief nieuw medium", legt Tanja Hacker, project manager bij BILDmobil uit. "Met Nedstat en Neue Digitale hebben we twee partners gevonden die veel kennis op dit gebied hebben en kunnen voldoen aan onze technische en functionele eisen."

Sinds de lancering van BILDmobil in 2007 wordt het gedrag van gebruikers nauwlettend in de gaten gehouden, verbeteringen worden gemaakt op basis van de verkregen inzichten. Met de recente lancering van LIVE SEGMENTATION in Sitestat zijn de analyse mogelijkheden zelfs nog verder uitgebreid. Het complete spectrum van rapporten kan nu worden toegespitst op het segment 'mobiele bezoekers' en real-time worden geanalyseerd, voor iedere periode, inclusief vandaag. Nedstat is een van de weinige web analytics aanbieders die 'mobiele rapporten' kunnen leveren met essentiële informatie over mobiele telefoonmerken, besturingssystemen, scherm resoluties en meer.

"We zijn erg blij met deze nieuwe opdracht, die wij zien als een beloning voor ons werk tot nu toe", zegt Ralf Haberich, Marketing Manager bij Nedstat. "Nu dat mobiele apparatuur geavanceerder wordt, raken mensen meer gewend aan onderweg internetten. BILD-Groep is een pionier in deze groeimarkt, door aandacht te besteden aan de voorkeuren van hun bezoekers blijven ze de concurrentie voor en behouden ze hun positie als marktleider."

Over Axel Springer, moedermaatschappij van BILD MOBIL Axel Springer, opgericht in 1946 door de gelijknamige uitgever, is op dit moment Duitslands grootste nieuwsbladenuitgever, de op drie na grootste uitgever van tijdschriften en één van de meest toonaangevende Europese media ondernemingen.

Axel Springer creëert en distribueert informatie en entertainment via dagbladen, tijdschriften en digitale distributiekanalen. Tot het brede media portfolio behoren verschillende gevestigde multimedia merken zoals de BILD en WELT.

Axel Springer is actief in 33 landen met meer dan 70 nieuwsbladen en tijdschriften, ruim 50 online uitgaven voor verschillende doelgroepen met uiteenlopende informatiebehoefte en met meerdere holdings in radio- en tv-zenders.

Over Neue Digitale
Neue Digitale is een ontwerpbureau voor digitale marketing met haar hoofdkantoor in Frankfurt am Main en een tak in Berlijn. Neue Digitale werd opgericht in 1998 en levert oplossingen voor geïntegreerde marketing. Naast strategische consultancy beslaat de volledig digitale service ook creatief design, technische implementatie, online media, analyse en mobile marketing.
Mobile Analytics

* Diepgaand inzicht in mobiel internet gedrag
* Optimaliseer ervaring van mobiele internetter
* Vergelijk mobiele en reguliere activiteit