Krachtenbundeling rondom de consument

02/12/2008 10:00

MarketResponse Nederland BV

Persbericht

Krachtenbundeling rondom de consument

Samenwerking TOTE-M en MarketResponse

TOTE-M en MarketResponse slaan de handen in een en gaan een samenwerking aan. Met deze samenwerking koppelen zij de twee gerelateerde expertisegebieden over consumentengedrag en -voorkeuren (MarketResponse) en customer management (TOTE-M) met als doel de effectiviteit van aangedragen oplossingen binnen dat veld aantoonbaar te maken en zo meerwaarde te bieden aan de klant.

De unieke samenwerking tussen TOTE-M en MarketResponse bestaat uit een reeks onderzoeken, die het mogelijk maken om verbeteringen op het gebied van customer management te baseren op actueel onderzoek onder klanten. De onderzoeken geven inzicht in hoe consumenten het contact met bedrijven beleven en stelt TOTE-M in staat om haar opdrachtgevers (bedrijven), beter te adviseren over het veranderende consumentengedrag en hoe daarmee rekening kan worden gehouden bij het inrichten van alle touchpoints, zoals door selfservice in te zetten op het klantcontactkanaal internet, maar ook door persoonlijk contact.

Over customer management

Kennis over de klant en de mechanismen om die klant tevreden te stellen, en - nog beter - van de klant een fan te maken, zijn onmisbaar bij customer management. Het gaat daarbij om het werven, ontwikkelen en behouden van klanten op basis van merkwaarden op drie niveaus: Customer Relationship Management: persoonlijk, van klantcontact naar klantrelatie, Customer Experience Management: memorabel, van klantbehoefte naar klantbeleving, Customer Lifecycle Management: duurzaam, van contactmoment naar klantlevenscyclus. Op alle drie dimensies heeft ieder bedrijf behoefte aan visie en een duidelijke strategie.

Over TOTE-M

TOTE-M is een onafhankelijk management adviesbureau, dat vijftien jaar ervaring heeft in het ontwerpen en implementeren van effectieve customermanagementoplossingen, altijd in nauwe samenwerking met de opdrachtgever. TOTE-M kan strategie vertalen naar implementatie. Doordat TOTE-M zich naast haar vakinhoudelijke kennis ook bewust is van het speelveld waarin haar opdrachtgevers zich bevinden en hierop inspeelt, kan

TOTE-M de juiste match maken tussen effectiviteit en efficiëntie.

Over MarketResponse

MarketResponse is één van de grootste onafhankelijke research consultancy bureaus van Nederland. MarketResponse streeft naar een zo groot mogelijke effectiviteit voor haar klanten. Op basis van kwantitatief en kwalitatief onderzoek helpen wij onze klanten maximaal rendement te halen uit het managen van klanten, medewerkers, portfolio en communicatie, zodat zij hun bedrijfsdoelstellingen kunnen realiseren.

De aanbevelingen zijn pragmatisch, specifiek toegesneden op de situatie van de klant en worden zo gecommuniceerd dat zowel hoofd als hart worden bereikt.

MarketResponse heeft ruim 20 jaar ervaring in het faciliteren van besluitvorming op basis van marktonderzoek.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl






Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,