Ingezonden persbericht


Meidenmarketing is meer dan een product roze verven

Bedrijven en overheid begrijpen bar weinig van meiden

's Hertogenbosch, 1 december 2008 Meiden tot 25 jaar zijn een (zwaar) onderschatte doelgroep - zelden slaan producten en voorlichtingscampagnes zo de plank mis als bij deze doelgroep. Maak het roze en roep dat het voor slimme meiden is, en het is af. Niets is minder waar. Meiden van nu hebben macht en invloed op bestedingen van het gezin, vrienden en peers, naast dat van henzelf. Ze zijn bovendien uitstekende researchers die de markt doorlopend volgen. Dat concludeert Girls & Brands - ontstaan uit TeamOnder21.

Ontwikkel producten, campagnes en beleid samen met meiden en de kans dat je geaccepteerd en omarmd wordt, groeit direct. Girls & Brands werkt samen met getalenteerde meiden in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. Het is een 'all girls' co-creatie team voor bedrijven en overheid.

Don't create for girls without girls
Meiden van nu vormen een unieke groep. De millenniumgeneratie, de groep jonge vrouwen van 14-25 jaar, de internetgeneratie. Ze combineren vrouwelijke eigenschappen met de digitale vaardigheden en media-smartness van nu. Dit maakt hen een unieke groep uitgesproken consumenten: ze zijn geëmancipeerd (maar haten dat woord); ze zijn vaardig, handig, expressief en creatief (maar vaak te bescheiden hierover) en ze hebben hele sterke en onderbouwde meningen (maar worden vaak niet genoeg gehoord, laat staan gevraagd). Meiden zijn niet alleen de doelgroep van de toekomst, maar ook die van nu. Deze doelgroep weet wat ze wil, nu en straks

Merken hebben meiden nodig
Daarom hebben Karin van den Dool en Patricia de Leuw -gespecialiseerd in conceptontwikkeling gericht op jongeren en meiden - en Roland van Kralingen -marketing- en merkstrateeg- het bureau Girls & Brands opgericht.
Met goed gebekte en goed getrainde meiden bieden zij ontwikkelaars van merken, producten en campagnes voor meiden een goede sparringpartner. Girls & Brands staat letterlijk midden in de doelgroep, co-creatie met de Meiden van Girls & Brands zorgt voor relevante producten en boodschappen voor meiden.

Girls & Brands maakt deel uit van een netwerk van innovatieve bedrijven, waaronder 3-iying uit New York.

De Meiden Van Girls & Brands
Girls & Brands gelooft in de unieke kwaliteiten van meiden. De Meiden Van G&B participeren actief in de ontwikkeling van producten en diensten. G&B heeft een exclusieve pool van meiden met talent op het gebied van design, journalistiek, communicatie, fotografie, mode en kunst. Deze meiden worden gescout, getraind en begeleid. De Meiden Van G&B zijn beschikbaar voor brainstorms, onderzoek en evaluaties, campagne-ontwikkeling en productinnovatie.

Verover het meisje en de rest volgt vanzelf.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht