Ingezonden persbericht
Persbericht
Rotterdam, 1 december 2008
HEAT Plus Mobile verandert BlackBerry in mobiele IT-helpdesk
Mobiele IT-beheerder krijgt toegang tot alle data voor IT service management
FrontRange Solutions, een van de toonaangevende aanbieders van oplossingen voor IT-beheer, heeft een nieuwe aanvulling op de service desk solution HEAT op de markt gebracht. HEAT® Plus Mobile stelt mobiele IT-beheerders in staat om via hun BlackBerry smartphone toegang te krijgen tot alle kritische service management informatie. Dankzij HEAT Plus Mobile kan het toenemende aantal IT service managers, dat verantwoordelijk is voor het beheer van IT-voorzieningen op meerdere locaties, hun tijd op de locaties en tijdens het reizen tussen de diverse locaties beter besteden en er tegelijkertijd continu op toezien, dat hun IT-service organisatie optimaal blijft functioneren.
Door HEAT Plus Mobile te gebruiken, worden IT-beheerders niet alleen geïnformeerd als er tickets voor nieuwe probleemgevallen aangemaakt worden, maar ze kunnen ook ter plekke informatie over problemengevallen updaten en tickets afsluiten zodra ze een probleem -op welke locatie dan ook- opgelost hebben. Ze kunnen zelfs op locatie een nieuwe ticket aanmaken. Omdat IT-beheerders en technici voor het bijwerken of afsluiten van tickets niet meer hoeven te wachten, totdat ze achter hun bureau zitten, kunnen ze behoorlijk wat tijd en kosten besparen.
"HEAT Plus Mobile tovert een BlackBerry smartphone om tot een krachtige, mobiele service desk client, die overal mee naar toe genomen kan worden", licht Jason Holmberg, senior product manager HEAT bij FrontRange Solutions toe. "Daardoor hoeven technici nooit meer een opdracht mis te lopen en kunnen ze de beschikbare tijd optimaal besteden. Met 24x7 toegang tot alle bedrijfskritische data wordt de productiviteit van de hele service-organisatie flink verbeterd."
De belangrijkste voordelen van HEAT Plus Mobile zijn:
- Real-time draadloze synchronisatie. Door zelf te configureren mogelijkheden voor real-time wireless synchronisatie is de gebruiker niet afhankelijk van een fysieke verbinding om toegang te krijgen tot data.
- Incidenten loggen en opdrachten volgen. Als technici op locatie zijn, worden ze door andere klanten en relaties vaak om ondersteuning voor andere problemen gevraagd. Nu kunnen IT-beheerders dergelijke verzoeken ter plekke loggen en afsluiten en zijn ze er dus tevens van verzekerd, dat de service desk alle opdrachten volgt en registreert.
- Informatie bekijken en bewerken. De IT-beheerder heeft toegang tot alle informatie, die hij nodig heeft om een verzoek tot ondersteuning af te handelen. inclusief alle details over de melding, de historie van het incident en andere meldingen.
- Gemakkelijke configuratie. HEAT Plus Mobile biedt eenvoudige mogelijkheden voor de configuratie van instellingen, opties voor de aanmaak van dossiers en zelfs voor de aanmaak van velden op het scherm van de BlackBerry.
- Volledige ondersteuning voor standaard formulieren. HEAT Plus Mobile ondersteunt alle functionaliteit van HEAT Service & Support voor het aanmaken en automatisch invullen van formulieren en gegevens of het automatisch genereren van bevestigingen.
---