KPN NV

KPN Nieuws

Casual Friday populair bij bedrijven

Datum

28 november 2008

Nummer

100

Tijd voor zaken waar je de rest van de week niet aan toe komt

'Casual Friday' is een begrip onder werkend Nederland. Het is dé dag waarop maatpakken en stropdassen in de kast mogen blijven. Ruim 63% van de werkenden is bekend met 'Casual Friday' en meer dan een kwart doet er aan mee. Vrijdag blijkt eveneens een ideale dag om je bezig te houden met zaken waar je de rest van de week niet aan toe komt. Dit komt uit onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van KPN onder ruim 500 ondernemers en fulltime medewerkers.

Vrijdag is de dag voor werkzaamheden waar de rest van de week minder tijd voor is. Opruimen en de administratie doen zijn de populairste activiteiten (27%), gevolgd door het voorbereiden van de volgende week (24%) en het bijwerken van de werkachterstand (20%). Een op de vijf werkenden tussen de 45 en 54 jaar vindt het bijvoorbeeld prettig om die dag rustig te werken zonder deadlines.

Casual op je eigen manier
Het dragen van een stropdas of pak is not done op 'Casual Friday' zegt 62% van de ondervraagden. Daarnaast staan een relaxte en vrolijke sfeer op het werk (31%) en de vrijdagmiddagborrel (25%) in de top drie van kenmerken die horen bij 'Casual Friday'. Opvallend is dat werkenden in de categorie 25 tot 34 jaar het meest bekend zijn met dit fenomeen; ruim 76%. In de drie grote steden Amsterdam, Utrecht en Den Haag is men het meest enthousiast over 'Casual Friday'. Vrouwen maakt het minder uit of een bedrijf aan 'Casual Friday' doet.

KPN en Casual Friday
Vrijdag is voor veel ondernemers de ideale dag om zich in zaken te verdiepen waar ze de rest van de week niet aan toe komen, bijvoorbeeld het uitzoeken en aanschaffen van telecom- en ICT-producten. Daarom komt KPN vanaf vrijdag 28 november met een nieuwe actieformule: 'Casual Friday! Topaanbiedingen voor ondernemers.' Kijk voor meer informatie op kpn.com/casualfriday.



KPN NV