AutoRai

Mercedes-Benz C-Klasse: succes met een hoofdletter C

(11/28/2008)
De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse heeft nu al enkele belangrijke mijlpalen bereikt. Nog geen twee jaar na het begin van de productiestart is het 500.000^e exemplaar afgeleverd en de Limousine-uitvoering is wereldwijd het bestverkochte model in zijn segment. Ook in Nederland doet de nieuwe C-Klasse het zeer goed, de C-Klasse Limousine neemt inmiddels een tweede plaats in het premiumsegment in. Ruim 35% van alle in ons land verkochte C-Klasse-modellen is een Estate.

De Mercedes-Benz C-Klasse Limousine is in maart 2007 in productie gegaan. In de herfst van dat jaar volgde de Estate. Nu al zijn er in totaal 440.000 Limousine-modellen verkocht en 60.000 Estates. De Estate neemt wereldwijd 20% van alle C-Klasse verkopen voor zijn rekening. In Nederland is dat ruim 35% - een sterke stijging ten opzichte van de vorige C-Klasse waarbij één op de vier eigenaren voor een Estate koos. In ons land is de C-Klasse met 4.200 registraties in 2008 goed voor een tweede plaats in zijn segment.

Zuinige motoren als succesfactor
De krachtige en zuinige motoren zijn een belangrijke succesfactor van de C-Klasse. De C 220 CDI is wereldwijd het best verkochte model: een derde van alle Limousine-modellen en de helft van alle Estates is van dit type. De meest populaire modellen in ons land zijn de C 180 Kompressor, de C 200 CDI en de C 220 CDI. De komst van nog meer milieu- en fiscaalvriendelijke modellen met groene energielabels, waaronder nieuwe BlueEFFICIENCY-uitvoeringen van de C-Klasse Estate, zal het succes naar verwachting verder versterken.