Mercedes-Benz C-Klasse: succes met een hoofdletter C
(11/28/2008)
De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse heeft nu al enkele belangrijke
mijlpalen bereikt. Nog geen twee jaar na het begin van de
productiestart is het 500.000^e exemplaar afgeleverd en de
Limousine-uitvoering is wereldwijd het bestverkochte model in zijn
segment. Ook in Nederland doet de nieuwe C-Klasse het zeer goed, de
C-Klasse Limousine neemt inmiddels een tweede plaats in het
premiumsegment in. Ruim 35% van alle in ons land verkochte
C-Klasse-modellen is een Estate.
De Mercedes-Benz C-Klasse Limousine is in maart 2007 in productie
gegaan. In de herfst van dat jaar volgde de Estate. Nu al zijn er in
totaal 440.000 Limousine-modellen verkocht en 60.000 Estates. De
Estate neemt wereldwijd 20% van alle C-Klasse verkopen voor zijn
rekening. In Nederland is dat ruim 35% - een sterke stijging ten
opzichte van de vorige C-Klasse waarbij één op de vier eigenaren
voor een Estate koos. In ons land is de C-Klasse met 4.200
registraties in 2008 goed voor een tweede plaats in zijn segment.
Zuinige motoren als succesfactor
De krachtige en zuinige motoren zijn een belangrijke succesfactor van
de C-Klasse. De C 220 CDI is wereldwijd het best verkochte model: een
derde van alle Limousine-modellen en de helft van alle Estates is van
dit type. De meest populaire modellen in ons land zijn de C 180
Kompressor, de C 200 CDI en de C 220 CDI. De komst van nog meer
milieu- en fiscaalvriendelijke modellen met groene energielabels,
waaronder nieuwe BlueEFFICIENCY-uitvoeringen van de C-Klasse Estate,
zal het succes naar verwachting verder versterken.
AutoRai