Nedstat en CheetahMail starten samenwerking
Productintegratie maakt zeer gerichte campagnes mogelijk
Amsterdam, 27 November 2008 - Experian CheetahMail, een wereldwijd
toonaangevende aanbieder van e-mail marketing services en Nedstat,
Europees leider in web analytics, hebben de krachten gebundeld en een
naadloze integratie van hun producten gerealiseerd. Online marketeers
kunnen hun campagne conversie aanzienlijk verhogen door op gedrag
gebaseerde doelgroepen te selecteren en deze gericht e-mail berichten
te sturen.
Deze nieuwe partnerovereenkomst stelt gemeenschappelijke klanten in
staat accuraat en real-time inzicht te krijgen in het gedrag van
ontvangers nadat zij doorgeklikt hebben naar de website. In Sitestat
kan waardevolle informatie zoals het aantal verstuurde e-mails,
bounce-, open- en click through rate worden geanalyseerd in combinatie
met on-site gedrag en conversie. Met de eenvoudige âdrag and dropâ
functionaliteit kunnen gebruikers bezoekersgroepen selecteren die niet
geconverteerd zijn, om deze vervolgens vanuit Cheetahmail Evolution
een gerichte re-mail te versturen.
Loïc Dilly, Product Manager bij Experian CheetahMail: "De integratie
met Sitestat is een zeer waardevolle toevoeging aan onze e-mail
service. Onze klanten krijgen diepgaand inzicht in wat hun bezoekers
doen nadat zij doorgeklikt hebben naar de website. Sterker nog, zij
kunnen nu behavioural data gebruiken om campagne conversie te
optimaliseren."
Michiel Eielts, VP Partnerships bij Nedstat: "Het is gebleken dat het
gebruik van behavioural data bij campagnes de conversie aanzienlijk
verhoogt. Ons development team heeft prachtig werk geleverd door deze
geavanceerde functionaliteit in te bouwen, waardoor iedere marketing
professional er eenvoudig mee aan de slag kan."
De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Sitestatâs RINGâ¢
integratie platform dat een specifiek raamwerk biedt voor ieder type
online marketing applicatie. Door open standaarden te gebruiken zoals
SOAP en HTTP wordt het mogelijk om data direct door te geven van
marketing applicaties naar Sitestat en terug.
Naast de integratie met CheetahMail is Nedstat partnerovereenkomsten
aangegaan met een aantal aanbieders van online marketing software uit
verschillende categorieën, waaronder e-mail marketing, performance
measurement, video platformen, on-site search en navigatie, content
management systemen en bid management.
De integratie is per direct beschikbaar voor alle gemeenschappelijke
klanten van Sitestat en Cheetahmail.
Over CheetahMail
Experian CheetahMail is leverancier van email marketing en customer
intelligence oplossingen. Haar klantenbestand bevat namen als
Barclays, Discovery Communications, Sears en Wyndham Hotels.
CheetahMail werd opgericht in 1998 en in 2004 overgenomen door
Experian. Met haar hoofdkantoor in New York, heeft CheetahMail
kantoren in Los Angeles, San Francisco, London, Dublin, Amsterdam,
Parijs, Barcelona en Melbourne.
Nedstat