Nedstat

Nedstat en CheetahMail starten samenwerking

Productintegratie maakt zeer gerichte campagnes mogelijk

Amsterdam, 27 November 2008 - Experian CheetahMail, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van e-mail marketing services en Nedstat, Europees leider in web analytics, hebben de krachten gebundeld en een naadloze integratie van hun producten gerealiseerd. Online marketeers kunnen hun campagne conversie aanzienlijk verhogen door op gedrag gebaseerde doelgroepen te selecteren en deze gericht e-mail berichten te sturen.

Deze nieuwe partnerovereenkomst stelt gemeenschappelijke klanten in staat accuraat en real-time inzicht te krijgen in het gedrag van ontvangers nadat zij doorgeklikt hebben naar de website. In Sitestat kan waardevolle informatie zoals het aantal verstuurde e-mails, bounce-, open- en click through rate worden geanalyseerd in combinatie met on-site gedrag en conversie. Met de eenvoudige âdrag and dropâ functionaliteit kunnen gebruikers bezoekersgroepen selecteren die niet geconverteerd zijn, om deze vervolgens vanuit Cheetahmail Evolution een gerichte re-mail te versturen.

Loïc Dilly, Product Manager bij Experian CheetahMail: "De integratie met Sitestat is een zeer waardevolle toevoeging aan onze e-mail service. Onze klanten krijgen diepgaand inzicht in wat hun bezoekers doen nadat zij doorgeklikt hebben naar de website. Sterker nog, zij kunnen nu behavioural data gebruiken om campagne conversie te optimaliseren."

Michiel Eielts, VP Partnerships bij Nedstat: "Het is gebleken dat het gebruik van behavioural data bij campagnes de conversie aanzienlijk verhoogt. Ons development team heeft prachtig werk geleverd door deze geavanceerde functionaliteit in te bouwen, waardoor iedere marketing professional er eenvoudig mee aan de slag kan."

De samenwerking wordt mogelijk gemaakt door Sitestatâs RING⢠integratie platform dat een specifiek raamwerk biedt voor ieder type online marketing applicatie. Door open standaarden te gebruiken zoals SOAP en HTTP wordt het mogelijk om data direct door te geven van marketing applicaties naar Sitestat en terug.

Naast de integratie met CheetahMail is Nedstat partnerovereenkomsten aangegaan met een aantal aanbieders van online marketing software uit verschillende categorieën, waaronder e-mail marketing, performance measurement, video platformen, on-site search en navigatie, content management systemen en bid management.

De integratie is per direct beschikbaar voor alle gemeenschappelijke klanten van Sitestat en Cheetahmail.

Over CheetahMail
Experian CheetahMail is leverancier van email marketing en customer intelligence oplossingen. Haar klantenbestand bevat namen als Barclays, Discovery Communications, Sears en Wyndham Hotels. CheetahMail werd opgericht in 1998 en in 2004 overgenomen door Experian. Met haar hoofdkantoor in New York, heeft CheetahMail kantoren in Los Angeles, San Francisco, London, Dublin, Amsterdam, Parijs, Barcelona en Melbourne.