Ingezonden persbericht


LaSer Nederland lanceert als eerste speciale editie van boek 'Future of Finance'

Extra hoofdstuk in boek Adjiedj Bakas met visie LaSer Nederland op financiële wereld

's-Hertogenbosch, 26 november 2008 - Wat zijn de mogelijke gevolgen van de huidige financiële omstandigheden? En hoe kunnen bedrijven het maximale halen uit de verslechterde economische situatie? Wat is de invloed van een aantal megatrends op de financiële wereld? Op deze en meer vragen over de toekomst van de financiële wereld geeft Nederlands bekendste trendwatcher, Adjiedj Bakas, samen met Roger Peverelli antwoord in het boek 'Future of Finance'. LaSer Nederland ging voor dit boek een unieke samenwerking aan met beide heren en lanceerde als eerste een Special Edition van 'Future of Finance'.

'Future of Finance' Special Edition bevat een eigen voorwoord en een extra hoofdstuk over de visie van LaSer Nederland op de toekomst van de financiële wereld. LaSer Nederland staat als financiële dienstverlener bekend om zijn marktleiderschap in aankoopfinancieringen (PrimeLine en Sygma Finance) en is de grootste uitgever van co-branded Visa creditcards (zoals de Gamma Visa Card en de BCC Visa Card). Tevens biedt het concurrerende consumptieve kredieten aan via zijn merk Directa.nl en verzorgt het loyaltyservices voor diverse retailorganisaties.

In het boek 'Future of Finance' Special Edition wordt een aantal trends en scenario's beschreven die verband houden met de kredietcrisis. LaSer Nederland geeft daarbij aan waar zij toegevoegde waarde kan leveren voor haar businesspartners. LaSer Nederland is momenteel de enige van de financiële experts, die zijn visie op de huidige financiële situatie en zijn toekomstvisie verwoordt in een apart hoofdstuk in 'Future of Finance' Special Edition. Daarnaast heeft het bedrijf middels een column een bijdrage geleverd aan de basiseditie van het boek.

"LaSer Nederland heeft jarenlange ervaring met financiële vraagstukken in economisch goede en slechte tijden: zowel voor de consument als voor retailorganisaties. Vanuit deze uitgebreide expertise hebben onze deskundigen een toekomstbeeld geformuleerd", zegt marketingdirecteur Arie van Dusseldorp. "We hebben een nuchtere en reële kijk op de financiële toekomst. Er gaat veel veranderen, al zal dat stap voor stap gebeuren. Bedrijven die tijdig nadenken en inspelen op komende veranderingen, hebben volop nieuwe kansen in het verschiet. LaSer Nederland draagt daar uiteraard graag aan bij. Dit boek is daar een mooi voorbeeld van."

'Future of Finance' is geschreven door trendwatcher Adjiedj Bakas en Roger Peverelli (VODM Marketing). Dit boek bundelt megatrends in verschillende werkvelden tot een origineel geheel. Het is laagdrempelig, bevat weinig vakjargon en gaat voorbij aan hypes. Adjiedj Bakas heeft ruim twintig jaar ervaring als trendwatcher. Hij vertaalt (mega)trends naar de concrete praktijk van bedrijven, brancheorganisaties, ondernemersverenigingen en overheden in binnen- en buitenland. Zo ook in 'Future of Finance'. Het boek is op 21 november 2008 officieel gepresenteerd. Nout Wellink, president van De Nederlandsche Bank, nam het eerste exemplaar in ontvangst.

Van 'Future of Finance' Special Edition zijn slechts duizend exemplaren gedrukt. Kijk voor meer informatie over de speciale editie op www.lasernederland.com.

Over LaSer Nederland

LaSer Nederland B.V. is dé innovatieve serviceorganisatie die meerwaardeprogramma's voor consumer credit, cards, loyaltymanagement & retailmarketingservices op maat aanbiedt. LaSer Nederland, onderdeel van het Franse LaSer Group (een van de grootste creditcard- en loyaltyspecialisten in Europa), is sinds 1996 toonaangevend in retail en partner van vooraanstaande consumentenbedrijven in meerdere branches. LaSer Nederland heeft zijn wortels in de retail. Het behoort tot de top van de markt voor consumptief krediet en customer loyalty management. Naast loyaltyprogramma's, kredietverstrekking en alle daarmee samenhangende diensten die inzage geven in de nieuwste trends en ontwikkelingen op de Europese retailmarkt, richt LaSer Nederland zijn pijlen op het uitgeven van creditcards en creditcardconcepten. Deze vormen dé basis voor marketingprogramma's die leiden tot versteviging van de klantenbinding en optimalisatie van de winstgevendheid. LaSer Nederland biedt een breed totaalpakket aan en is dé passende en prominente businesspartner voor o.a. Gamma, BCC, IKEA en MediaMarkt.



Ingezonden persbericht