Sony Ericsson zet voorbijgangers levensgroot en haarscherp op gigantisch scherm in Amsterdam
Badhoevedorp, 21 november 2008 - Van 26 november tot en met 2 december maakt Sony Ericsson het voor voorbijgangers mogelijk een foto te maken van zichzelf die vervolgens levensgroot te zien is op het gigantische scherm boven de Escape aan het Rembrandtplein in Amsterdam.
Tegenover het enorm grote scherm wordt een interactieve webcam in een Abri ingebouwd. Door middel van een "touch through glass" button wordt de webcam geactiveerd en kunnen voorbijgangers in deze Abri een foto maken van zichzelf, die vervolgens dankzij een razendsnelle internetverbinding van T-mobile te zien is op het immens grote LED scherm boven de Escape. De foto's zijn ook terug te vinden op
Een dergelijke actie heeft nog niet eerder plaatsgevonden en Sony Ericsson heeft dan ook een primeur op het gebied van outdoor advertising. Diverse partijen zijn betrokken bij dit unieke project. JCDecaux tovert de Abri om tot fotostudio en heeft de samenwerking met T-Mobile en DTA geïnitieerd. T-mobile verzorgt het dataverkeer en zorgt ervoor dat de foto's die gemaakt worden in de Abri veilig naar een server verstuurd kunnen worden.
Dit buitenreclame project is onderdeel van de introductie campagne van de Sony Ericsson C905. De C905 CybershotTM beschikt over een 8.1 megapixel camera waarmee je niet alleen haarscherpe foto's kunt maken, maar deze ook kan uitprinten op groot formaat met behoud van de kwaliteit. Daarnaast is het toestel voorzien van Xenon flitser, gezichtsherkenning en Smart Contrast voor een goede licht- en kleurbalans.
Over Sony Ericsson
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met meer dan 100 miljoen verkochte telefoons in 2007. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, Japan en Noord-Amerika. Sony Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar mondiale zakelijke centrum in London.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (
Over JCDecaux
JCDecaux Nederland is een dochteronderneming van JCDecaux S.A.
Kengetallen JCDecaux S.A.
- Omzet 2007: ¤ 2,106.6 miljoen
- Beursgenoteerd in Parijs; onderdeel van Euronext 100 index
- nr.1 wereldwijd op gebied van stadsmeubilair (351.000 reclamevakken)
- nr.1 wereldwijd in luchthavenreclame met meer dan 145 luchthavens en meer dan 300 vervoerscontracten voor metro's, bussen, trams en treinen (386.000 reclamevakken)
- nr.1 in Europa op gebied van billboards (215.00 reclamevakken)
- nr.1 buitenreclame-exploitant in China (219.000 reclamevakken in 23 steden)
- nr. 1 wereldwijd in zelfservice fietssystemen
- 952.000 reclameobjecten in 54 landen
- Vertegenwoordigd in 3.400 steden met meer dan 10.000 inwoners
- 8.900 werknemers in dienst
NOOT VOOR DE REDACTIE (