Gemeente Zevenaar
Week 48
OUD PAPIER
In de gemeente Zevenaar wordt maandelijks huis-aan-huis papier
ingezameld. Hieronder leest u wanneer er in uw wijk wordt ingezameld.
De inzameling is overdag, tenzij anders is vermeld. Papier graag
gebundeld aanbieden op de aanbiedplaatsen. Wilt u s.v.p. plastic
folies verwijderen? Papier van bedrijven wordt niet meegenomen.
Datum
Plaats
Inzamelaar
Maandagavond 1 december
Zonnemaat Noord
Basisscholen Caroussel en De Wissel
VERGADERINGEN
Gemeenteraad
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de RAAD van
de gemeente Zevenaar op WOENSDAG 26 NOVEMBER 2008 in het gemeentehuis
(raadzaal). Aanvang: 19.30 uur.
Raadscommissies
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de
raadscommissie SAMENLEVING op DINSDAG 2 DECEMBER 2008 Aanvang: 19.30
uur.
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de
raadscommissie RUIMTE op WOENSDAG 3 DECEMBER 2008 in het gemeentehuis
(raadzaal) Aanvang: 19.30 uur.
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de
raadscommissie MIDDELEN op DONDERDAG 4 DECEMBER 2008 in het
gemeentehuis (raadzaal) Aanvang: 19.30 uur.
Cliëntenraad
Op woensdag 3 december 2008 vergadert de Cliëntenraad van de gemeente
Zevenaar in het gemeentehuis. Deze vergadering is openbaar en begint
om 13.30 uur. Kijk hier voor de agenda.
GEMEENTELIJKE BELASINGEN
Hondenbelasting
In de gemeente Zevenaar wordt hondenbelasting geheven. Een houder van
een of meer honden moet deze belasting betalen. Dit kan de eigenaar
zijn, maar ook de verzorger die niet de eigenaar is. Het hoofd van een
huishouden wordt geacht houder te zijn van de hond(en) van de overige
gezinsleden.
Controle
Deze week is gestart met een huis aan huis controle in de gemeente op
de registratie van honden. De medewerkers van de gemeente die deze
controle uitvoeren, kunnen zich desgevraagd legitimeren.
Aanmelding
Het is niet de bedoeling dat voor aanmelding van een hond wordt
gewacht tot een controleur langskomt. Als u of een gezinslid een hond
heeft aangeschaft, moet u hiervan binnen een maand aangifte doen. Dit
kunt u doen door onderstaand aangiftebiljet hondenbelasting in te
vullen en in een ongefrankeerde envelop te sturen aan Gemeente
Zevenaar, afdeling Belastingen, Antwoordnummer 37, 6900 VB ZEVENAAR.
AANGIFTEBILJET HONDENBELASTING
1. Naam
:.....................................................................
..
Adres
:.....................................................................
..
Postcode
:.....................................................................
...
Woonplaats
:.....................................................................
...
2. A. Aantal honden dat op bovengenoemd adres wordt
gehouden: ...............
B. Sinds wanneer :..................................
Deze aangifte is naar waarheid ingevuld op (datum)
...................................
(handtekening) ...................................
Afmelding
Hebt u een hond niet meer, dan moet u dat binnen zes weken
schriftelijk doorgeven. De aanslag wordt dan teruggebracht naar rato
van het aantal maanden dat de hond is gehouden. Bij latere afmelding
moet een bewijsstuk worden meegestuurd dat de hond is overleden
(bijvoorbeeld de verklaring van een dierenarts) of aan anderen is
overgedragen (bijvoorbeeld een verklaring van eigendomsoverdracht).
Met de datum op het bewijsstuk zal dan alsnog rekening worden
gehouden.
Als bij niet tijdige afmelding geen afdoende bewijs kan worden
geleverd, dan geldt als datum van het niet meer houden van de hond zes
weken voor de datum van binnenkomst van de afmelding.