Gemeente Zevenaar


Week 48

OUD PAPIER

In de gemeente Zevenaar wordt maandelijks huis-aan-huis papier ingezameld. Hieronder leest u wanneer er in uw wijk wordt ingezameld. De inzameling is overdag, tenzij anders is vermeld. Papier graag gebundeld aanbieden op de aanbiedplaatsen. Wilt u s.v.p. plastic folies verwijderen? Papier van bedrijven wordt niet meegenomen.

Datum

Plaats

Inzamelaar

Maandagavond 1 december

Zonnemaat Noord

Basisscholen Caroussel en De Wissel

VERGADERINGEN

Gemeenteraad
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de RAAD van de gemeente Zevenaar op WOENSDAG 26 NOVEMBER 2008 in het gemeentehuis (raadzaal). Aanvang: 19.30 uur.

Raadscommissies
Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de raadscommissie SAMENLEVING op DINSDAG 2 DECEMBER 2008 Aanvang: 19.30 uur.

Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de raadscommissie RUIMTE op WOENSDAG 3 DECEMBER 2008 in het gemeentehuis (raadzaal) Aanvang: 19.30 uur.

Kijk hier voor de agenda van de openbare vergadering van de raadscommissie MIDDELEN op DONDERDAG 4 DECEMBER 2008 in het gemeentehuis (raadzaal) Aanvang: 19.30 uur.

Cliëntenraad
Op woensdag 3 december 2008 vergadert de Cliëntenraad van de gemeente Zevenaar in het gemeentehuis. Deze vergadering is openbaar en begint om 13.30 uur. Kijk hier voor de agenda.

GEMEENTELIJKE BELASINGEN

Hondenbelasting
In de gemeente Zevenaar wordt hondenbelasting geheven. Een houder van een of meer honden moet deze belasting betalen. Dit kan de eigenaar zijn, maar ook de verzorger die niet de eigenaar is. Het hoofd van een huishouden wordt geacht houder te zijn van de hond(en) van de overige gezinsleden.

Controle
Deze week is gestart met een huis aan huis controle in de gemeente op de registratie van honden. De medewerkers van de gemeente die deze controle uitvoeren, kunnen zich desgevraagd legitimeren.

Aanmelding
Het is niet de bedoeling dat voor aanmelding van een hond wordt gewacht tot een controleur langskomt. Als u of een gezinslid een hond heeft aangeschaft, moet u hiervan binnen een maand aangifte doen. Dit kunt u doen door onderstaand aangiftebiljet hondenbelasting in te vullen en in een ongefrankeerde envelop te sturen aan Gemeente Zevenaar, afdeling Belastingen, Antwoordnummer 37, 6900 VB ZEVENAAR.

AANGIFTEBILJET HONDENBELASTING


1. Naam
:..................................................................... ..

Adres
:..................................................................... ..

Postcode
:..................................................................... ...

Woonplaats
:..................................................................... ...


2. A. Aantal honden dat op bovengenoemd adres wordt gehouden: ...............

B. Sinds wanneer :..................................

Deze aangifte is naar waarheid ingevuld op (datum) ...................................

(handtekening) ...................................

Afmelding
Hebt u een hond niet meer, dan moet u dat binnen zes weken schriftelijk doorgeven. De aanslag wordt dan teruggebracht naar rato van het aantal maanden dat de hond is gehouden. Bij latere afmelding moet een bewijsstuk worden meegestuurd dat de hond is overleden (bijvoorbeeld de verklaring van een dierenarts) of aan anderen is overgedragen (bijvoorbeeld een verklaring van eigendomsoverdracht). Met de datum op het bewijsstuk zal dan alsnog rekening worden gehouden.
Als bij niet tijdige afmelding geen afdoende bewijs kan worden geleverd, dan geldt als datum van het niet meer houden van de hond zes weken voor de datum van binnenkomst van de afmelding.