Ingezonden persbericht


Persbericht:

Belang van design tijdens recessie onderschat

Het huidige wegvallen van economisch vertrouwen schaadt de economie en dat zorgt voor een verder dalend consumentenvertrouwen. Om een recessie te voorkomen is het essentieel dat het vertrouwen snel toeneemt en de economie niet stagneert. Design kan hier een fundamentele bijdrage leveren en voor bedrijven de redding betekenen als de huidige economische neergang aanhoudt. Consumenten kijken namelijk in onzekere tijden kritisch naar hun uitgaven en kiezen sneller voor kwaliteit; design is een symbool van kwaliteit en duurzaamheid.

""We are in a time of change, a period of transformation, from a world and business that was industrial, driven by technology and manufacturing efficiencies, producing goods in markets of scarcity, to one that is more complex with a whole new set of criteria to be addressed. The scale of today's challenges are beyond the singular organization or individual, and require a new approach to innovation. Design in its capacity to be user-centered and integrative in its creative thinking can make a significant contribution in this new context." Aldus Gus Rodriguez, Vice-President Philips Design.

Op 26 november zal Gus Rodriguez in de Jaarbeurs Utrecht dieper ingaan op de kracht van design en de noodzaak ervan in economisch onzekere tijden.

Voor meer informatie, ga naar www.marketing3.nl


---