Bruisend kraantjeswater tot 70 % goedkoper dan commercieel fleswater

25/11/2008 18:28

AriesPR

Crisis en verkleinen afvalberg bepalen steeds meer keuze Belgische consument

Nog even en het is weer zover: Sinterklaas heeft zijn blijde intocht amper aangekondigd en de eerste kerstverlichting verschijnt al in het straatbeeld. De grootdistributie en de kleinhandel maken zich klaar voor de eindejaars-verkoopspiek. Soda-Club, wereldmarktleider in de productie van toestellen voor de bereiding van frisdrank en bruisend water op basis van kraantjeswater, helpt de consument het huishoudbudget beter beheersen met de lancering van nieuwe apparaten en feestelijke siropen.

In meer dan één opzicht een ideaal geschenk voor de feestdagen, want gezinnen kunnen met het Soda-Club concept tot 70 % besparen op spuitwater en tot 40% op frisdrank. Zo blijkt uit een vergelijking met de gemiddelde literprijs voor A-merken door het onafhankelijk onderzoeksbureau NIELSEN.

Keuken niet compleet zonder Soda-Club toestel

Kijk gewoon eens om u heen bij uw volgend bezoek aan de speciaalzaak huishoudtoestellen of de frisdrankenrayon in uw warenhuis: de kans is groot dat het schap met Soda-Club bruiswaterbereiders weer eens moet aangevuld worden. Steeds meer gezinnen maken immers de rekening en kiezen voor de éénmalige aanschaf van een toestelset met een navulbare koolzuurgascilinder, goed voor 60 liter bruiswater en twee speciale herbruikbare flessen. Stroom of batterijen komen er niet aan te pas.

In veel keukens is het leuk ogende Soda-Club apparaat intussen een vaste waarde geworden. Momenteel zijn er zo'n 250.000 machines in de Belgische markt ingeplant. Vorig jaar wist het bedrijf zijn omzet te verdubbelen en voor 2008 wordt uitgegaan van een groei met 35 procent.

Laurent Pascal Poulet, CEO van de Krëfel-keten getuigt: "De Soda-Club bruiswaterbereiders hebben een hoog fun-gehalte. Onze klanten vragen heel direct naar het apparaat, dat ze bij buren of familie in actie gezien hebben. Het argument dat je zo'n toestel op minder dan geen tijd hebt terugverdiend en je in staat stelt om fors te besparen op je budget is een gedroomd verkoopsargument. Om op de vraag voorbereid te zijn, slaan we voor de feestdagen een extra voorraad in."

Bij Mesdagh is aankoopverantwoordelijke Mr. Jäger formeel: Als product zorgt Soda-Club voor broodnodige vernieuwing binnen het frisdrankenaanbod. De verschillende types toestellen en het siropenassortiment betekenen een valabel en vooral prijsgunstig alternatief voor de klassieke koolzuurhoudende frisdranken."

Ecologische argumentatie slaat aan

Gedaan met het wekelijks aanslepen van een voorraad duur flessenwater of sixpacks cola en ice-tea met een overvolle PMD-zak plastic afval tot gevolg. Kinderen vinden het heel plezierig om zelf leidingwater te laten sprankelen. Helemaal leuk wordt het als er met de vele calorie-arme Soda-Club siropen heerlijke frisdranken van gemaakt worden, die evenwaardig zijn aan producten met ronkende merknamen. Budget- en milieubewuste moeders (en vaders) weten dus waarom- Vooral jonge gezinnen zijn gevoelig voor de ecologische redenering achter het zelf bereiden van bruiswater met water uit de kraan.

Intussen is immers uitgemaakt dat leidingwater even gezond en in een aantal gevallen zelfs gezonder is dan merkwater uit de betere supermarkt (cfr. het grootscheepse onderzoek van Testaankoop in mei jl. ) Een fris glaasje water van de kraan blijft de beste dorstlesser, maar toch slepen we gemiddeld per persoon nog 148 liter flessenwater van de winkel naar huis. Langzaam maar zeker is er sprake van een kentering en groei het besef dat die "luxewaters" in feite overbodig zijn.

De productie van de petflessen voor de verpakking en het transport zorgen voor een gigantisch verbruik van energie en grondstoffen. De wetenschap dat je door zelf in actie te schieten kan bijdragen aan het verkleinen van de afvalberg en het terugdringen van de energieverspilling geeft een goed gevoel.

Rebranding werpt vruchten af

Voor Soda-Club staat het najaar in het teken van een nieuwe huisstijl, leuke verpakkingen, aangepaste displays, nieuwe feestelijke siropen, kortom een nieuwe "feel good"-look voor het merk en dat zal in de diverse verkooppunten niet onopgemerkt blijven.

Marketing Manager Sabine De Prest ziet het zo: "Soda-Club moet een lifestyle worden voor mensen die het plezierige aan het nuttige, lees ecologische aspect willen koppelen. Onze toestellen, siropen en flessen staan voortaan als een meteen herkenbaar totaalconcept in de rekken. Met het oog op de feestdagen lanceren we drie nieuwe lekkere siroopsmaken en PET-flessen met een vrolijke look die het prima doen op de feesttafel. Ons groeipotentieel in België is nog enorm."

Contact

Sabine De Prest

Marketing Manager

E: sabinedp@sodaclub.nl

Persrelaties

ARIES

Martine Baetslé & Nina Moricova

Kasteeldreef 76

9120 Beveren

T: +32 (0)3 760 16 26

F: +32 (0)3 760 16 27

E: ninamoricova@ariespr.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel