Persbericht
25 november, 2008
SPSS mrDialer met VoIP maakt virtuele callcenters mogelijk
SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, presenteert SPSS mrDialer 4.0 met 'Voice over Internet Protocol' (VoIP). Met VoIP kan mrDialer 4.0 projecten sneller afronden, arbeidskosten verlagen en marktonderzoekers meer controle geven over onderzoeksprojecten.
VoIP maakt gebruik van breedbandverbindingen in plaats van analoge telefoonlijnen. MrDialer 4.0 is hierdoor uiterst geschikt voor het ondersteunen van virtuele callcenters, die steeds meer voor komen. Bij virtuele callcenters bevinden interviewers zich op verschillende locaties als gevolg van geografisch afstand tussen kantoren of doordat interviewers vanuit thuis werken. VoIP biedt marktonderzoekers de mogelijkheid om bijvoorbeeld 24 uur per dag door te werken en middelen eenvoudig in te zetten zonder significante kostenstijgingen.
SPSS mrDialer voorkomt dat interviewers meerdere nummers moeten raadplegen voordat ze daadwerkelijk een respondent aan de lijn krijgen. Daarnaast zorg het voor maximale productiviteit doordat het goed samenwerkt met mrInterview CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing). Deze software-oplossing beheert de administratieve kant van telefonisch onderzoek, biedt verschillende mogelijkheden tot toezicht houden en helpt bij het beheren van de werkzaamheden.
De software-oplossing maakt bij het telefoneren gebruik van geavanceerde voorspellende algoritmen om telefoonlijnen te herkennen die eerder bezet, onbeantwoord of onbereikbaar waren. Deze algoritmen zorgen ervoor dat marktonderzoekers zich meer kunnen richten op het interviewen van respondenten, zodat onderzoeksprojecten efficiënter verlopen. SPSS mrDialer 4.0 is eenvoudig aan te passen aan nieuwe regels en belmethoden, welke zonder moeite te uploaden zijn met een gemakkelijk te gebruiken Graphical User Interface (GUI).
"Telefonisch onderzoek is nog altijd één van de beste en meest nauwkeurige manieren om marktonderzoek te verrichten", zegt Jason Edworth, data collection systems manager bij Market Strategies International. "Met de toevoeging van VoIP kan 'predictive dialing' gecentraliseerd en ondergebracht worden bij één van onze callcenters wat zorgt voor een flexibelere en efficiëntere werkwijze. Daarnaast geeft SPSS mrDialer ons meer controle over de verschillende onderzoeksprojecten en kunnen we de afstand tussen onze bellers en de technische dienst verkleinen. Op deze manier verschuiven we onze capaciteit en leveren de investeringen in telefonie meer op."
Met mrDialer zet SPSS de ontwikkeling van nieuwe technologieën gericht op de marktonderzoek-industrie voort, zodat organisaties meer voordeel kunnen halen uit hun callcenters. Op eenvoudige wijze krijgen ze toegang tot waardevolle informatie zoals de meningen, voorkeuren en attitudes van mensen wereldwijd. mrDailer maakt onderdeel uit van de SPSS-suite met datacollectie- en onderzoeksrapportage-software. Met de software-oplossingen uit deze lijn kunnen bedrijven continu feedback verzamelen van klanten, burgers of medewerkers, via het beste kanaal en met passende vragen in de juiste taal.
"SPSS geeft marktonderzoekers de vrijheid en flexibiliteit om wereldwijd callcenters op te zetten die rendabel zijn", zegt Bob Dutcher, Vice President Product Marketing bij SPSS. "SPSS blijft hiermee toonaangevende software-oplossingen leveren die nodig zijn om doeltreffend marktonderzoek te verrichten. SPSS zorgt voor volledige controle over de onderzoekslevenscyclus - van de ontwikkeling van feedbackonderzoek en het beheren van het datacollectie-proces, tot het analyseren en distribueren van resultaten. Uiteindelijk resulteert dit in waardevolle en bruikbare informatie."
SPSS mrDialer 4.0 biedt de volgende mogelijkheden:
* Opnemen van volledige interviews om kwaliteit te waarborgen en antwoorden nauwkeurig te bewaren. Dit is vooral nuttig bij interviews waarbij open vragen worden gesteld.
* Efficiënt analyseren van bezette lijnen, onbeantwoorde telefoontjes, en telefoontjes gericht aan modem en fax.
* Ordenen van nummers die teruggebeld moeten worden. Zo kunnen afspraken nauwkeurig worden nagekomen, wat het verschil kan zijn tussen een geïrriteerde respondent en een succesvolle voltooiing van het onderzoek.
* Tegelijkertijd draaien van verschillende interviewprojecten.
* Weergeven van eerder gebelde nummers, belpogingen en telefonische interviews.
* Monitoren van gesprekken en interviewschermen vanuit ieder gewenst station.
* Terugluisteren van gedigitaliseerde muziek en geluid.
* Biedt de voordelen van de bestaande Quancept CATI-software.
Voor meer informatie over mrDialer 4.0 of mrInterview CATI, kijk op: www.spss.com/mrdialer en www.spss.com/mrinterviewcati
(619 woorden)