Ingezonden persbericht
Persbericht
Marktaandeel De Hypotheekshop stijgt met bijna 12,5%
Huizen, 25 november 2008 - Ondanks de krimping van de hypotheekmarkt is het marktaandeel (afzet) van De Hypotheekshop in de periode tot en met september 2008 met 12,5% gestegen ten opzichte van vorig jaar. In een hypotheekmarkt die krimpt met ongeveer 15% weet De Hypotheekshop haar hypotheekafzet en -omzet op peil te houden.
De stijging van het marktaandeel van De Hypotheekshop komt doordat de totale hypotheekmarkt(afzet) daalt, terwijl de omzet van De Hypotheekshop nagenoeg gelijk blijft. Het marktaandeel (afzet) is in de eerste drie kwartalen gestegen naar 4,4% (2007: 3,9%). De hypotheekomzet van De Hypotheekshop is zelfs iets hoger dan vorig jaar.
Passend advies
Ron Bavelaar, algemeen directeur van De Hypotheekshop is niet verbaasd over de toename van het marktaandeel: "Steeds meer klanten weten de weg naar De Hypotheekshop te vinden, de kwaliteit van het advies geeft hier de doorslag. Juist in deze tijd is het van groot belang dat klanten een ongekleurd advies krijgen met de zekerheid van een hypotheek die volledig bij hen past. Terwijl een hypotheekaanvraag die goed is voorbereid meer zekerheid biedt op acceptatie door de geldverstrekker."
Verschuiving verzekeringproductie
Bij de levensverzekeringen ziet De Hypotheekshop een aantal grote verschuivingen. De spaarhypotheek is nog populairder dan vorig jaar, en daarmee niet alleen de spaarverzekering maar ook de spaarrekening variant van banksparen. De opkomst van de spaarverzekering en spaarrekening gaat ten koste van de beleggingsverzekering en beleggingsrekening.
De Hypotheekshop
Met circa 200 vestigingen in heel Nederland is De Hypotheekshop de grootste, financiële adviesketen, waar iedereen terecht kan voor een duidelijk verhaal over hypotheken, pensioenen en verzekeringen. Voor nu én voor de toekomst. De Hypotheekshop geeft ongekleurd advies en is niet gebonden aan een bank, verzekeringsmaatschappij of andere financiële instelling.
Ingezonden persbericht