Home Zoeken Sitemap Contact
NRIT - media
Diverse gratis toegankelijke lezingen van NRIT en GfK
NRIT Media en haar partners NRIT Onderzoek en GfK Panel Services
Benelux zijn op de Leisure & Sport Totaal beurs aanwezig met diverse
lezingen. Deze beurs wordt van 25 t/m 27 november 2008 georganiseerd
in Ahoy Rotterdam. Toegang tot de beurs en de lezingen is gratis. U
moet zich wel vooraf registreren. De beurs kent een uitgebreid
inhoudelijk programma. Klik hier voor een totaaloverzicht.
Hieronder de bijdragen van NRIT en GfK op een rijtje:
---
dinsdag 25 november 11.00-11.30 uur:
Wellness in Nederland , 2008
GfK Panel Services Benelux, dhr. Peter Gouw
Locatie: Ahoy Leisure & Sport Theater
De maatschappij wordt steeds complexer, alles gaat sneller, iedereen
is drukker en prestaties worden steeds verder hoog gezweept. In deze
hectiek is wellness voor velen een uitkomst om even uit de trendmolen
te springen. Maar hoe krijgt u het voor elkaar de juiste doelgroep aan
te spreken, wat willen zij en tegen welke prijs? Hoe kunt u potentiële
klanten overhalen? Hoe staat het met de wellness trend in home versus
bezoek aan professionele wellnesscentra? Hoe zit het met uw
concurrentie en met uw indirecte concurrenten - andere (sportieve)
vrijetijdsbestedingen? Laat u bijpraten door GfK, en weet waar uw
kansen liggen volgens consumenten in Nederland.
---
woensdag 26 november 13.00-13.30 uur
De wensen en voorkeuren van vakantiebungalowgasten
NRIT Onderzoek, dhr. Walter Wildhagen
Locatie: Ahoy Leisure & Sport Theater
GfK en NRIT voeren momenteel een grootschalig onderzoek uit naar de
Nederlandse bungalowsector. Onderdeel van dit project is een onderzoek
naar de wensen en voorkeuren van Nederlandse vakantiegangers op het
gebied van bungalowvakanties. Wie is die bungalowgast, welke
voorzieningen in de bungalow en op het park zijn belangrijk, welke
activiteiten onderneemt hij tijdens zijn vakantie. Een presentatie die
eenieder die professioneel betrokken is bij de Nederlandse
bungalowsector, niet mag missen!
---
woensdag 26 november 13.45-14.15 uur
De GfK Vakantie & Vrije Tijd Monitor (VVM)
GfK Panel Services Benelux, dhr. Peter Gouw
Locatie: Ahoy Leisure & Sport Theater
Er zijn in de markt diverse rapporten beschikbaar over het
vakantiegedrag van Nederlanders. Maar wat ontbreekt is dat u en uw
klanten centraal staan in deze rapporten. GfK heeft in samenwerking
met NRIT hier verandering in aangebracht. U krijgt uw marktpotentie en
concurrentie keurig op een dienblad aangereikt vanuit uw
marktoriëntatie. Uw kansen staan centraal. Diepgang en duidelijke
antwoorden mag u van ons verwachten. Graag laten wij u zien wat de
nieuwe marktstandaard is op het terrein van Vakantie & Vrije Tijd.
---
woensdag 26 november 15.00-15.30 uur
Dagrecreatie in Nederland
NRIT Onderzoek, mevr. Anke Raeijmakers en Centraal Bureau voor de
Statistiek, dhr. Maico Hoksbergen
Locatie: Ahoy Leisure & Sport Theater
Op de dagrecreatieve markt hebben zich de afgelopen jaren heel wat
ontwikkelingen voorgedaan. Men maakt minder uitstapjes, maar geeft er
gemiddeld wel meer geld aan uit. Daarnaast zijn sommige activiteiten
populairder geworden en hebben weer andere aan interesse bij de
Nederlandse consument moeten inboeten. Op basis van de nieuwste
CBS-statistieken praat Anke Raeijmaekers u bij over de belangrijkste
ontwikkelingen in dagrecreatie tussen 1990 en 2007.
---
donderdag 27 november 11.00-11.30 uur
Fitness in Nederland 2008
GfK Panel Services Benelux, dhr. Peter Gouw
Locatie: Ahoy Leisure & Sport Theater
Een aantal trends spelen fitnessbedrijven positief in de kaart, zoals
obesitas en de aandacht voor meer bewegen en gezonder leven. Is dit
voldoende om achterover te leunen, want de business komt toch wel? Nee
natuurlijk niet, u zult moeten blijven knokken voor uw plek in de
markt. Om uw klanten te behouden en nieuwe aan te trekken. Uit het
onderzoek van GfK komt onder meer naar voren, als u de doelgroep van
ex-fitnessers massaal wenst aan te spreken, de volgende slogan: Keep
it simple! Keep it cheap!. Wordt u de Ryan Air van de fitnesswereld?
Of zit u hier helemaal niet op te wachten en richt u zich op een ander
segement? Wat willen uw (potentiële) klanten? Waar liggen uw kansen
volgens consumenten, waar zit de groei? Hoe hier slim op inspelen. GfK
gaat graag samen met u in de slag om dit bloot te leggen.
---
NRIT Media
Paardeweide 3
4824 EH BREDA
T: 076 542 06 00
M: info@nrit.nl
W: www.nrit.nl
Geplaatst op: 24-11-2008 09:04:00 uur.