Gemeente Berkelland
Commissie Bestuurlijk Domein en dienstverlening vergadert op 25 november (26 november reservedatum)
Voorzitter: S. Nijhuis
De commissie Bestuurlijk Domein en dienstverlening komt op dinsdag 25 november 2008 om 19.30 uur bijeen voor een openbare vergadering. De vergadering vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis in Borculo, Marktstraat 1. U bent van harte welkom op de publieke tribune.
Voor belangstellenden zijn de stukken van de website te downloaden. Tevens kunnen deze worden ingezien op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur in de Gemeentewinkel aan de Marktstraat 1 te Borculo en bij de Servicepunten in Eibergen, Ruurlo en Neede van 8.30 tot 12.30.
De agenda ziet er als volgt uit:
1. Opening
2. Spreekgelegenheid voor het publiek *)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen van 14 oktober 2008
5. Toezeggingenlijst
6. Voorbereiding en rapportage vanuit de gemeenschappelijke regelingen
7. Mededelingen van het college in het kader van de actieve informatieplicht
8. Klimaatplan Berkelland 2009 - 2012
9. Bespreken sterk ingekorte versies van het Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad, Verordening op de raadscommissies en hoorzittingen en de Verordening burgerinitiatief gemeente Berkelland 2008
Voorstel hamerstukken
10. IJsbaan Ruurlo
11. Kader financiële rechtmatigheid 2008
12. Nieuwe verordening toeristenbelasting 2009
13. Nieuwe tarieven rioolrechten 2009
Voorstel bespreekstukken
14. Gebiedsgericht geurbeleid kleine kernen gemeente Berkelland
15. Vaststellen van de detailhandelstructuurvisie voor het centrum van Borculo
16. Toetreding gemeente Hattem tot de gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland (VNOG)
17. Trouwlocatiebeleid
18. Aanpassing Algemene plaatselijke verordening (Apv) vanwege reclame-uitingenbeleid
19. Nieuwe tarieven leges en rechten 2009
20. Nieuwe tarieven onroerende zaakbelastingen (OZB) 2009
21. Nieuwe tarieven afvalstoffenheffing 2009
22. Rondvraag
23. Sluiting
*) Wilt u van het spreekrecht gebruik maken? Dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering uiterlijk tot 16.00 uur melden aan de griffier (telefoonnummer 0545-250 800 of 06 - 13 260 230). Als inspreker vermeldt u daarbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp of onderwerpen waarover u het woord wilt voeren.
---- --