Oprichting Contact Center Academy
Op initiatief van Vodafone en de gemeente Maastricht is onlangs besloten een Contact Center Academy op te richten voor de opleiding van medewerkers van de in de regio aanwezige callcentra. De bedoeling is om vanuit onze regio beter gekwalificeerde medewerkers op te leiden, zodat
* de arbeidsmarkt beter kan inspelen op de veranderende vragen uit de callcentra naar callcenter agents, servicemedewerkers, klachtenafhandelaars, leidinggevenden en mensen voor de buitendienst;
* medewerkers door scholing betere carrièrekansen verkrijgen middels doorlopende leerlijnen, officiële certificaten en diploma's;
* de callcentra minder opleidingskosten hoeven te maken;
* de regio er in slaagt de aanwezige callcentra hechter aan zich te binden en vertrek naar elders te voorkomen.
De oprichting van deze Contact Center Academy heeft vorm gekregen in een hechte samenwerking tussen ROC Leeuwenborgh , Vodafoon, Hogeschool Zuyd, Liof , Randstad, provincie Limburg en de gemeente Maastricht.
In de afgelopen periode is geëxperimenteerd met twee klassen van Vodafoonpersoneel. Nu is het moment aangebroken om te komen tot de formele oprichting van en samenwerking binnen de Contact Center Academy Maastricht.
Dinsdag 25 november zal om 13.00 uur in het stadhuis van Maastricht de intentieverklaring getekend worden, die de officiële start betekent van deze nieuwe opleiding. (Dit gebeurt na afloop van de gebruikelijke wekelijkse perslunch van het College van B&W).
De ondertekenaars zijn ondermeer wethouder Jacobs, directeur J. Verhagen van Liof, dhr. Smits van Vodafone en mevrouw Carla de Lange, voorzitster Raad van Bestuur van ROC Leeuwenborgh.
Gemeente Maastricht