AutoTelegraaf.nl lanceert 'nieuwe auto's op voorraad'

24/11/2008 13:13

Telegraaf Media Nederland

AutoTelegraaf.nl heeft op haar homepage een speciale sectie ingericht voor nieuwe auto's die direct leverbaar zijn. Met deze toevoeging op AutoTelegraaf.nl kunnen autobedrijven adverteren met actiemodellen, demo auto's en rentals. En consumenten kunnen vanaf heden dus zoeken naar direct leverbare nieuwe auto's. Hiermee speelt AutoTelegraaf.nl in op een groeiende behoefte van autobedrijven én bezoekers.

Voorraad

De vaak overcomplete voorraad nieuwe auto's bij dealers zorgt voor problemen op het gebied van voorraad financiering, ruimte en omloopsnelheid in de showroom. Op de plaats van een grote én dure SUV kunnen ook twee kleinere modellen staan, waar op dit moment meer vraag naar is. AutoTelegraaf.nl biedt de mogelijkheid aan autobedrijven om de statijd van deze schaarse ruimte eisende auto's te verlagen. Ook vanuit de importeur blijkt hiervoor veel draagvlak te zijn. De behoefte aan nieuwe online tools om de omloopsnelheid van deze auto's te verhogen, neemt sterk toe.

Meer opvallen

Alle nieuwe auto's met een beperkt aantal kilometers op de teller en bouwjaar 2008 worden beschouwd als 'nieuwe auto's'. Deze auto's worden in de occasion database en in de nieuwe sectie getoond. Het doorplaatsen is volledig geautomatiseerd en kost dus geen extra tijd voor autobedrijven. De nieuwe auto's vallen veel meer op dan in de occasion database, omdat het aanbod daar groter is. Tot februari 2009 adverteren klanten van AutoTelegraaf.nl gratis in deze speciale sectie, daarna zal het doorplaatsen als upsell mogelijkheid aangeboden worden.

Groeiende vraag

De vraag naar direct leverbare nieuwe auto's is afgelopen tijd sterk gestegen. Dat merken we ook op AutoTelegraaf.nl, het aantal zoekopdrachten op bouwjaar 2008 is sterk toegenomen. Vooral de vraag naar nieuwe kleine, zuinige en direct leverbare auto's is gegroeid. Door deze auto's in een gefilterde database te tonen kunnen bezoekers op AutoTelegraaf.nl sneller en eenvoudiger de auto van hun keuze vinden. Net als in de occasiondatabase, is het ook in de nieuwe auto sectie mogelijk om folders aan te vragen of een afspraak te maken voor een proefrit.

Door de verschillende zoekmogelijkheden en de zeer uitgebreide informatie kan iedere autokoper nu op www.autotelegraaf.nl onbezorgd een nieuwe óf gebruikte auto uitzoeken!

Over AutoTelegraaf.nl

AutoTelegraaf.nl is één van de grootste auto sites van Nederland en biedt bezoekers de keuze uit gebruikte auto's, nieuwe auto's, redactionele artikelen, autotests, autofilmpjes en andere autogelieerde onderwerpen. De site wordt maandelijks bezocht door ruim een half miljoen mensen.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://autotelegraaf.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (