Het ledencongres van GroenLinks heeft vandaag in Tilburg een nieuw programma van uitgangspunten vastgesteld, de leden hebben daarnaast acht politieke prioriteiten voor de komende jaren benoemd. Vervolgens heeft GroenLinks een nieuw logo en een nieuwe website gepresenteerd. Volgens Femke Halsema is vandaag het begin van een tweede jeugd van de partij. Vandaag viert GroenLinks haar 18e verjaardag.
GroenLinks heeft het afgelopen jaar een brede ledendiscussie georganiseerd over de uitgangspunten, strategie en organisatie van de partij. Het project over de toekomst van GroenLinks is in september 2007 gestart met een debatweekend voor leden en sympathisanten onder de titel 'Discussie in de Tent'. De leden willen dat GroenLinks zich de komende jaren vooral inzet voor een groene wereld op het gebied van vervoer, energie en wonen, voor emancipatie en diversiteit, voor een eerlijke internationale rechtsorde en voor een sociaal land waarin iedereen kan meedoen.
Het nieuwe logo - een opkomende zon - verbeeldt het optimisme en de wilskracht die de partij uitstraalt. Met het nieuwe motto verbreedt GroenLinks haar imago. Kiezers zeggen nu: voor 'Groen' moet je bij GroenLinks zijn. Maar GroenLinks is méér dan groen alleen. GroenLinks kiest voor de 'lange termijn' en wil kansen wáármaken. Voor de toekomst moet je bij GroenLinks zijn...
Logo, motto en nieuwe huisstijl zijn ontwikkeld door het communicatiebureau BSUR. De nieuwe website is ontwikkeld door internet communicatiebureau OneShoe.
---
Meer informatie:
Logo's: http://www.groenlinks.nl/huisstijl
Speech Femke Halsema: http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/9980
Partijdebatten: http://toekomst.groenlinks.nl
BSUR: http://www.bsur.nl
OneShoe: http://www.oneshoe.nl
GroenLinks