LLiNK

Rotterdam, 21 november 2008

-PERSBERICHT-

Irene Kruizinga wint in de LLiNK Ledenwerfshow 75.000 euro voor waterpompen in India

Tijdens de spannende live LLiNK Ledenwerfshow heeft Irene Kruizinga de hoofdprijs van 75.000 euro gewonnen voor haar waterpompprojecten. Haar filmpje 'Red levens met schoon drinkwater!' kreeg de meeste stemmen. Met het geld kan ze 100.000 mensen India en Mozambique voorzien van schoon drinkwater. De strijd ging tussen de vijf finalisten van de LLiNK filmpjesactie 'Verander de wereld met een filmpje. LLiNK helpt met een ton!'. Ook de andere finalisten vertrokken niet met lege handen. LLiNK heeft deze avond in totaal een ton weggegeven aan de vijf goede doelen.

Twee jaar geleden richtte Irene uit Almere de stichting Stop Poverty op. De stichting heeft als missie het wereldwijd voorzien in de basisbehoeften van mensen in nood. De superblije Irene reageerde zeer blij: 'Met het gewonnen geld kan ik zoveel waterpompen bouwen in India en Mozambique dat 100.000 mensen voorzien kunnen worden van schoon drinkwater. Hierdoor zullen hun leefomstandigheden verbeteren en worden zij ook minder snel ziek!'

Prijswinnaars
In totaal werd onder de vijf finalisten 100.000 verdeeld. De hoofdprijs was 75.000 euro. De overige 25.000 euro werd als volgt onder de prijswinnaars verdeeld.
1. Irene Kruizinga met het filmpje: Red levens met schoon drinkwater
2. Jurgen en Ellis Nagel met: We don't need flying cows
3. Sara de Wit met het filmpje: Zuiver, zuiver drinkwater, maar niet zonder jou!
4. Bart Hugen met: De slechtste plek op aarde

5. Coen Heijne met het filmpje: 1 miljoen fruitbomen voor Afrika

Filmpjesactie
De actie 'Verander de wereld met een filmpje. LLiNK helpt met een ton!' ging 1 september op internet van start. Meer dan 150 mensen namen aan deze LLiNK actie deel, door een filmpje te uploaden over hun persoonlijke goede doel. Zij moesten toen zoveel mogelijk stemmen voor hun filmpje verzamelen. De voorronde eindigde op 7 november om 23:00 uur. Na een spannende nek-aan-nek race werden toen de vijf finalisten bekend.

De Groene Loterij
De LLiNK Ledenwerfshow vormt ook de start van de nieuwe campagne van de omroep: Een wereld zonder groen wordt grauw. Als LLiNK op 1 april 2009 de 150.000 benodigde leden heeft, dan wordt dit gevierd met De Groene Loterij. Hierin worden duizenden prijzen weggegeven, waaronder een hybride auto en een elektrische scooter. Elk LLiNK lid speelt automatisch mee in de loterij en ontvangt daarnaast een Holland Hotelbon.

LLiNK
LLiNK wil met haar programma's op radio, televisie, internet en met haar overige activiteiten zoveel mogelijk kijkers, luisteraars en leden informeren, inspireren en activeren om een bijdrage te leveren aan een duurzame, eerlijke en zorgzame wereld.
---

Noot voor de redactie,

LLiNK