Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Fashionchick.nl helpt Sinterklaas met virtueel verlanglijstje
Amsterdam, 20 november 2008 - Afgelopen zaterdag is de Sint in ons land aangekomen en daarmee is de tijd van snoepgoed en cadeautjes weer aangebroken. Aanleiding voor Fashionchick.nl om het de vrouwelijke bezoekers gemakkelijk te maken met een online verlanglijstje.
Het internet is een inspiratiebron voor cadeau-ideeën. Ook Sinterklaas doet zijn aankopen tegenwoordig online. Fashionchick.nl, de eerste social shopping site in Nederland, speelt hier slim op in. Bezoekers van de site, ofwel Fashionchicks, kunnen nu online een persoonlijk verlanglijstje opstellen voor de decembercadeaus en dit delen met vrienden en familie.
Verlanglijstje maken
Het verlanglijstje is eenvoudig samen te stellen: maak op Fashionchick.nl een selectie van cadeautjes uit maar liefst veertig webshops, kies de juiste maat en kleur van het gewenste product, voeg het toe aan het persoonlijke digitale verlanglijstje en mail het direct door aan vrienden en familie. Zo gemakkelijk brengen Fashionchicks hun vrienden en familie op de hoogte van hun wensen.
De Fashionchick kan op een prettige manier kenbaar maken wat ze graag wil krijgen en verlaagt de kans te moeten ruilen. Vrienden, familie, kennissen en partners hoeven niet lang meer na te denken wat ze dit jaar zullen schenken en of het wel de goede maat en kleur is. Kortom: Sinterklaas heeft het dit jaar maar makkelijk.
Social shopping
Het online verlanglijstje sluit naadloos aan op de visie van Fashionchick.nl: shoppen als een sociale ervaring. Social shopping is het online winkelen via een social-networksite. Bij Fashionchick.nl kunnen bezoekers met dezelfde kledingsmaak elkaar online ontmoeten en inspiratie opdoen voor aankopen. Iedere Fashionchick heeft een eigen virtuele kledingkast, waarin ze kledingstukken van de site kan hangen en tips en adviezen kan uitwisselen met andere Fashionchicks. Zo bouwen bezoekers een eigen profiel op met het productassortiment van verschillende merken zoals UGG, Shabbies en Friis & company. Het assortiment bestaat uit meer dan 130.000 modeartikelen en wordt maandelijks uitgebreid met nieuwe webshops. Voor de cadeaumaand december is het productassortiment van Accessorize, Sustilo en Rituals toegevoegd.
Ellen Snijder, eigenaar en oprichtster van Fashionchick.nl: 'Het leuke aan onze site is dat er zoveel mogelijkheden zijn met social shopping. Het online verlanglijstje voor Sinterklaas en Kerst is de nieuwste uitbreiding van ons concept. Met het verlanglijstje voor de dames proberen we de mannen ook tegemoet te komen.'
Over Fashionchick.nl
Fashionchick.nl is de eerste site in Nederland waar bezoekers kunnen social shoppen. In de Fashion-Finder vinden klanten alle modeartikelen van de leukste en meest originele webshops. Op Fashionchick.nl kunnen klanten doorklikken naar webshops om het gewenste product daar direct online te bestellen. Het bedrijf heeft zelf geen opslag en verkooppunten, waardoor er geen hoge overheadkosten zijn. Adverteerders ofwel affiliates, zoals We Like Fashion!, It-bag en Esprit, betalen voor elke bezoeker, lead of sale die zij via Fashionchick.nl genereren. Het doorlinken heeft voordelen die gerelateerd zijn aan affiliate marketing, zoals inzicht in de totale conversie en welke adverteerders goed of juist slecht presteren. Zowel Fashionchick.nl als de adverteerders maken gebruik van affiliate-netwerken die als intermediair fungeren en de vergoedingen berekenen en uitkeren.
Voor meer informatie voor de pers en hoge resolutie beeldmateriaal
Lubbers & De Jong Fashionchick.nl
Margreet Poolman Ellen Snijder
020 421 0565 020 465 0922
margreet@l-dj.nl ellen@fashionchick.nl