Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Bright.nl compleet vernieuwd met behulp van crowdsourcing
Bright lanceert nieuwe site
AMSTERDAM 20 november 2008 -- Bright lanceert vandaag de compleet vernieuwde website Bright.nl, die in samenwerking met een groot aantal lezers en bezoekers werd ontwikkeld. In het nieuwe ontwerp is de overzichtelijkheid sterk verbeterd, het gebruiksgemak verhoogd en wordt de interactie met bezoekers vergroot. Met de herlancering van Bright.nl is de complete redesign van het crossmediamerk Bright afgerond. De art direction was in handen van het Spaanse ontwerpersduo Luis Mendo en Dani Montesinos. Meer op http://www.bright.nl/
De nu vernieuwde site Bright.nl trekt maandelijks een kwart miljoen unieke bezoekers en genereerde afgelopen twaalf maanden 7,3 miljoen pageviews. Publiektrekkers zijn de Bright.tv-serie Uitpakparty, recensies van de belangrijkste nieuwe gadgets, de sekscolumn Sex and the Server en actuele berichtgeving over tech, style en design.
Volwassen
Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande (afgelopen maand genomineerd voor de 'Mercur Hoofdredacteur van het Jaar'-prijs): "Bright is volwassen geworden en groeit aan alle kanten. De vormgeving van onze site, deze maand drie jaar oud, bracht dat naar ons idee niet langer goed over. Het nieuwe ontwerp biedt meer content in een oogopslag en komt toch rustiger over. Dat stellen veel mensen op prijs.'
Beta-crowdsourcing
De eerste versie van Bright.nl werd in oktober 2005 gelanceerd. Inmiddels zijn een kleine 10.000 berichten gepubliceerd, evenals ruim 350 videocasts. In september ging de eerste beta-versie van de nieuwe site online, waarbij lezers uitdrukkelijk werd gevraagd mee te deneken over de nieuwe vormgeving. "Bedolven onder feedback van bezoekers zijn we terug naar de tekentafel gegaan en hebben allerlei verbeteringen doorgevoerd. Mooi staaltje crowdsourcing was dat.", aldus Van der Zande.
Over Bright
Bright is het eerste en snelstgroeiende crossmediamerk over tech, style & design en richt zich primair op 25+ innovators en trendsetters. Bright bestaat uit Bright Magazine, Bright.nl, het online-videokanaal Bright.TV en het event BrightLive. Later dit jaar wordt BrightSpaces (voor mobiele werkers) geĂŻntroduceerd. Bright werd begin 2005 als magazine gelanceerd door uitgeverij TechMedia in Amsterdam.
--------------------------
Ingezonden persbericht