Ingezonden persbericht


Persbericht

Diemen, 21 november 2008

Jury Generali VB Innovatieprijs kiest dit jaar voor `beleving'

Tijdens de VB Branchedag van 20 november 2008 zijn de winnaars van de Generali VB Innovatieprijs bekend gemaakt. De jury heeft haar keuze gemaakt uit de vier genomineerden in iedere categorie. De aanmoedigingsprijs van 2.500,- werd uitgereikt aan PolisVoorMij.nl voor hun `Personality scan'. Het Bespaarhuis is de winnaar van de Innovatieprijs van 7.500,- met hun onderscheidende concept om financiële diensten aantrekkelijk en toegankelijk te maken voor consumenten.

Onafhankelijke verkiezing
Generali draagt als intermediaire verzekeraar het intermediair een warm hart toe en wil innovatie binnen de branche stimuleren, omdat zij ervan overtuigd is dat innovatie essentieel is voor een succesvolle toekomst. Met de Generali VB Innovatieprijs wil zij intermediairs een platform bieden om zich te presenteren en andere intermediairs te inspireren. De winnaars zijn gekozen door een onafhankelijke jury. "Een breed samengestelde jury, waarin zowel de branche zelf als de wetenschap vertegenwoordigd is." aldus juryvoorzitter prof. dr. Mark de Jong, algemeen directeur Telematica Instituut. De genomineerde innovaties kregen stuk voor stuk lovende kritieken. Toch was de jury unaniem over de winnaars. Op www.generali-vb-innovatieprijs.nl staat het volledige juryrapport.

Winnaar Generali VB Innovatie categorie Aanmoedigingsprijs: PolisVoorMij.nl `Personality scan' PolisVoorMij.nl presenteert een vernieuwende benadering van risicoselectie. Zij gebruikt hierbij de wetenschappelijke inzichten over het onderscheid tussen consumenten met een preventiefocus (zekerheidszoekers) en met een promotiefocus (avonturiers). Onderzoek heeft aangetoond dat er een verband is tussen het daadwerkelijke risico en deze focus van klanten. PolisVoorMij.nl doorbreekt de trend steeds minder te vragen van klanten. Juist door meer te vragen en hier een directe beloning aan te koppelen, tracht zij klanten te interesseren voor haar concept: een autoverzekering afgestemd op de persoonlijkheidskenmerken. "De samenwerking met de wetenschap (Rijksuniversiteit Groningen) wordt van harte toegejuicht. De uitvoering, een vragenlijst met interactieve film, spreekt eveneens tot de verbeelding. Deze wijze van risicoselectie kan worden gezien als verzekeringstechnische basis voor het selecteren van risico. Toch worden door de jury de kansen voor het intermediair als marketinginstrument kansrijker ingeschat,' aldus de jury.

Winnaar Generali VB Innovatieprijs categorie Innovatieprijs: Het Bespaarhuis Het Bespaarhuis laat op uitstekende wijze zien dat innovatie niet altijd te maken heeft met automatisering. Er is op een inspirerende manier getracht de financiële dienstverlening aantrekkelijk en toegankelijk te maken voor consumenten. Parallellen met de hotelbranche zijn zichtbaar aanwezig. Dat Het Bespaarhuis veel meer is dan een gastvrije locatie blijkt uit de consistentie, waarmee het concept is uitgevoerd. Bij Het Bespaarhuis bespaart de klant tijd, moeite, geld, kopzorgen, etc.. Dit is concreet gemaakt in directe voordelen, zoals bijvoorbeeld de beschikking over een verhuiswagen en korting op de schilder bij de aanschaf van een hypotheek. Belangrijke life- events gaan niet ongemerkt voorbij. Ludieke kaartjes maken duidelijk wat Het Bespaarhuis voor de klant kan betekenen op die momenten. En ook het doorlichten van de `schoenendoos' is in een klein handzaam boekje toegankelijk en aantrekkelijk gemaakt. In alles vindt men kwaliteit en een duidelijke consumentenbril. Dit concept laat zien dat het gestoeld is op de overtuiging dat financiële dienstverlening een plezierige beleving zou moeten zijn. De jury was duidelijk gecharmeerd van de consistentie van dit concept en stelt: "Dit is een concept dat intermediairs kan inspireren om het eigen dienstenconcept vanuit de klant te herdefiniëren."

Generali VB Innovatieprijs 2009
De jury geeft aan ook voor 2009 weer graag een innovatieprijs te zien. Generali en VB leveren onverkort hun bijdrage hieraan. VB treedt wederom als mediapartner op naast Generali als initiator en sponsor van het prijzengeld. De jury heeft hierbij haar wens uitgesproken dat nog meer intermediairs de kans benutten uit de schaduw te treden met hun innovatie. Freek Wansink: "Voorjaar 2009 kunnen intermediairs zich weer inschrijven voor de Generali VB Innovatieprijs. Wij dragen innovatie een zeer warm hart toe en spreken bij deze de wens uit dat volgend jaar nog meer intermediairs hun innovaties met ons allen delen." Pagina 1 van 2

Over Generali
Generali verzekeringsgroep nv is sinds 1870 actief op de Nederlandse verzekeringsmarkt. In die ruim 135 jaar is Generali uitgegroeid tot een vooraanstaande pensioen- en inkomensverzekeraar voor ondernemers, ondernemingen en particulieren. In het belang van een optimale dienstverlening werkt zij daarbij samen met het professionele intermediair. Generali onderscheidt zich door een persoonlijke service, betrokken opstelling en accurate administratie. De ruim 450 deskundige medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Generali maakt als zelfstandige en solide verzekeraar deel uit van de wereldwijd opererende Generali Group. Eén op de vier Europeanen heeft ten minste één verzekering ondergebracht bij de Generali Group. Meer informatie over Generali kunt u op www.generali.nl vinden.

Bijlage:
Foto met de winnaars en genomineerden van de Generali VB Innovatieprijs. Van links naar rechts: Tonie Bosch (Invema), Paul Schoo (Platter-Schoo Financiële Diensten), Sharon van Gastel (Het Bespaarhuis), Freek Wansink (Generali), Lennart van Gastel (Het Bespaarhuis) en Michael de Nijs (Voogd & Voogd)

Onderstaande informatie is niet bestemd voor publicatie:

Perscontact:
drs. Jaap Oudijk MM RM, Directeur Marketing & Sales Telefoon direct: (020) 660 17 30 / (06) 14 36 06 55 E-mail: joudijk@generali.nl


---- --