Persbericht
"Een ware ambassadrice voor het vak"
Petra Hauer Telefoniste van het jaar 2008
Maarssen, 21 november - Petra Hauer van Bluestone Accountants & Belastingadviseurs in Eindhoven is de beste telefoniste/receptioniste van Nederland. Dat is gisteravond bekend gemaakt door klantcontactspecialist SPARQ, organisator van de nationale verkiezing. TV chef-kok Ramon Beuk overhandigde haar in de Glazen Ruimte in Maarssen de eerste prijs omdat zij een echte ambassadrice is voor het vak en het beste scoorde tijdens de mystery calls en visits.
v.l.n.r. SPARQ directeur Renée Philippi-Geene; Petra Hauer, de Telefoniste van het jaar 2008 en TV chefkok Ramon Beuk
De winnares die sinds 2 jaar werkt bij Bluestone in Eindhoven werd gekozen uit een 70-tal genomineerden. In totaal werden meer dan 500 telefonistes/receptionistes uit heel Nederland bij SPARQ aangemeld. Volgens de jury is zij een ware ambassadrice voor het vak: 'je hoort een lach in haar stem en een zeer correct en vriendelijk taalgebruik. Een hele professionele dame, die zo pro-actief is dat ze veelal de leiding overneemt in de gesprekken. De resultaten van de mystery calls zijn allen uitstekend beoordeeld en zij krijgt zowel van medewerkers als van klanten doorlopend complimenten' aldus het juryrapport. Directeur Renée Philippi-Geene van SPARQ benadrukte dat een goede telefoniste/receptioniste nog steeds van groot belang is voor het bedrijf en de eerste indruk naar de klanten: 'wij willen hen daar met deze verkiezing de erkenning voor geven.'
De tweede plaats was voor Gerda Verboom die als telefoniste werkt bij Mediaedge:cia in Amsterdam en als derde eindigde Herma Andela werkzaam bij het Centraal Planbureau in Den Haag. Een van de juryleden was Helen Hoebe, de Telefoniste van het Jaar 2007.
Samen met SPARQ directeur Renée Philippi-Geene zette TV chefkok Ramon Beuk Petra gisteravond in de bloemetjes. De eerste prijs is de SPARQ Golden Headset Award en een 18 karaat bicolor gouden ring met witte en gele briljant geslepen diamanten. Petra Hauer zal het komende jaar als ambassadrice voor het vak optreden.
Over SPARQ
De organisatie van de verkiezing is in handen van SPARQ, al 19 jaar specialist op het gebied van klantcontact voor telefoon-/receptieposten, gastvrouwdiensten, facilitaire servicedesks, secretariële diensten en contact centers. SPARQ vindt dat de telefoniste/receptioniste van onschatbaar belang is voor organisaties om een goede eerste indruk te maken. Door het organiseren van de verkiezing Telefoniste van het jaar wil zij de belangrijke rol van de telefoniste/receptioniste benadrukken en hen hiervoor erkenning geven. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door MaXXus Communications, Nieuwenhuis Corporate Fashion en De Glazen Ruimte.
Einde persbericht
Nadere informatie:
Winkelman en Van Hessen Amsterdam
Anne van Raaijen
Telefoon: 06-27331512
@: