Los Angeles Auto Show benoemt de Mazda Kaan tot winnaar Design Challenge

21/11/2008 17:12

PR Newswire

LOS ANGELES, November 21 /PRNewswire/ --

- Winnaar bekendgemaakt tijdens vijfde jaarlijkse Design Los Angeles-conferentie

Vandaag is het door de O?-afdeling van Mazda Noord-Amerika ingediende ontwerp gekozen tot winnaar van de Design Challenge van de Los Angeles Auto Show 2008. Het thema van dit jaar, Motor Sports 2025, droeg negen van de ontwerpstudio's in zuidelijk Californië op hun kijk op de toekomst te geven door een gemotoriseerd sportvoertuig te ontwerpen dat een voorspelling geeft van hoe autoracen in het jaar 2025 veranderd zal zijn.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO ) De Mazda Kaan werd gekozen omdat het, naast zijn unieke vormgeving, een hoge mate van vernieuwing en technologie op een goede manier in het ontwerp integreerde. De Mazda Kaan is een elektrische raceauto die dankzij een gepatenteerd bandensysteem een topsnelheid van 250 mijl per uur kan behalen zonder schadelijke gassen uit te stoten. De voertuigen worden door individuele coureurs bestuurd, maar teams bestaan uit dertig auto's die tegelijk op de baan racen.
De ontwerpstudio's, waaronder Audi, BMW, GM, Honda, Mazda, Mitsubishi, Mercedes-Benz, Toyota en Volkswagen, dienden tweedimensionale ontwerpen en een beschrijving van het concept in, bestaande uit innovatieve concepten en benaderingen die de racewereld van zeventien jaar later verkennen. De inzendingen werden door multidisciplinaire ontwerpdeskundigen beoordeeld. Zij selecteerden de winnaar op basis van originaliteit van het creatieve concept en de integratie van factoren die het meest bijdroegen aan de verbetering van snelheid, vermogen, prestaties en veiligheid. In het verleden hebben deelnemende studio's zeer veel wereldwijde belangstelling van andere studio's en de media ontvangen.
"Het was dit jaar indrukwekkend te zien hoe uiteenlopend de inzendingen waren en uiteindelijk werd er gekozen voor het team dat over het meest vernieuwende en artistieke ontwerp beschikte dat verder ging dan de verwachtingen en uitdagingen in de huidige racewereld," zei Chuck Pelly, directeur van Design Los Angeles en partner in The Design Academy, Inc. "De ontwerpers bij Mazda hebben een optimistische visie op 2025 gecreëerd en hebben vooral de unieke vormgeving in de autoracerij teruggebracht." De Design Challenge is bedoeld om de ontwerpstudio's die automobielfabrikanten in Los Angeles hebben tegen elkaar uit te spelen. Ontwerpers nemen graag aan deze uitdaging deel omdat het een mooie gelegenheid vormt om hun talenten te tonen en nieuwe ontwerpideeën verder te verkennen. Meer informatie, waaronder ook afbeeldingen, is beschikbaar op http://www.LAAutoShow.com/DesignChallenge.html.

Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com; of Antonia Stahl, M.A. van Kommunikationsberatung, +49-30-39-74-91-32, media@LAautoshow.de; or Douglas Foote of Fleishman-Hillard Japan, +81-3-3524-4622, douglas.foote@fleishman.com, all for Los Angeles Auto Show. Photo: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO






-