Los Angeles Auto Show benoemt de Mazda Kaan tot winnaar Design Challenge
21/11/2008 17:12
PR Newswire
LOS ANGELES, November 21 /PRNewswire/ --
- Winnaar bekendgemaakt tijdens vijfde jaarlijkse Design Los
Angeles-conferentie
Vandaag is het door de O?-afdeling van Mazda Noord-Amerika ingediende
ontwerp gekozen tot winnaar van de Design Challenge van de Los Angeles Auto
Show 2008. Het thema van dit jaar, Motor Sports 2025, droeg negen van de
ontwerpstudio's in zuidelijk Californië op hun kijk op de toekomst te geven
door een gemotoriseerd sportvoertuig te ontwerpen dat een voorspelling geeft
van hoe autoracen in het jaar 2025 veranderd zal zijn.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO )
De Mazda Kaan werd gekozen omdat het, naast zijn unieke vormgeving, een
hoge mate van vernieuwing en technologie op een goede manier in het ontwerp
integreerde. De Mazda Kaan is een elektrische raceauto die dankzij een
gepatenteerd bandensysteem een topsnelheid van 250 mijl per uur kan behalen
zonder schadelijke gassen uit te stoten. De voertuigen worden door
individuele coureurs bestuurd, maar teams bestaan uit dertig auto's die
tegelijk op de baan racen.
De ontwerpstudio's, waaronder Audi, BMW, GM, Honda, Mazda, Mitsubishi,
Mercedes-Benz, Toyota en Volkswagen, dienden tweedimensionale ontwerpen en
een beschrijving van het concept in, bestaande uit innovatieve concepten en
benaderingen die de racewereld van zeventien jaar later verkennen.
De inzendingen werden door multidisciplinaire ontwerpdeskundigen
beoordeeld. Zij selecteerden de winnaar op basis van originaliteit van het
creatieve concept en de integratie van factoren die het meest bijdroegen aan
de verbetering van snelheid, vermogen, prestaties en veiligheid. In het
verleden hebben deelnemende studio's zeer veel wereldwijde belangstelling van
andere studio's en de media ontvangen.
"Het was dit jaar indrukwekkend te zien hoe uiteenlopend de inzendingen
waren en uiteindelijk werd er gekozen voor het team dat over het meest
vernieuwende en artistieke ontwerp beschikte dat verder ging dan de
verwachtingen en uitdagingen in de huidige racewereld," zei Chuck Pelly,
directeur van Design Los Angeles en partner in The Design Academy, Inc. "De
ontwerpers bij Mazda hebben een optimistische visie op 2025 gecreëerd en
hebben vooral de unieke vormgeving in de autoracerij teruggebracht."
De Design Challenge is bedoeld om de ontwerpstudio's die
automobielfabrikanten in Los Angeles hebben tegen elkaar uit te spelen.
Ontwerpers nemen graag aan deze uitdaging deel omdat het een mooie
gelegenheid vormt om hun talenten te tonen en nieuwe ontwerpideeën verder te
verkennen. Meer informatie, waaronder ook afbeeldingen, is beschikbaar op
http://www.LAAutoShow.com/DesignChallenge.html.
Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com; of Antonia Stahl, M.A. van Kommunikationsberatung, +49-30-39-74-91-32, media@LAautoshow.de; or Douglas Foote of Fleishman-Hillard Japan, +81-3-3524-4622, douglas.foote@fleishman.com, all for Los Angeles Auto Show. Photo: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO
-