Akkoord Verliespolis met Nationale-Nederlanden, Postbank en RVS
De Stichting Verliespolis heeft samen met de Stichting Woekerpolis
Claim een akkoord bereikt met Nationale-Nederlanden over een oplossing
voor klanten van Nationale-Nederlanden, Postbank Verzekeringen en RVS
met een woekerpolis. De Stichtingen zullen het bereikte
onderhandelingsresultaat op korte termijn met een positief advies via
een peiling voorleggen aan hun deelnemers. Polishouders van Nationale
Nederlanden die zich bij de Stichting Verliespolis hebben aangesloten
ontvangen bovendien ⬠50,- extra.
Wat moeten klanten en oud-klanten doen?
Klanten van de genoemde verzekeraars met een lopende polis hoeven zelf
niets te doen. Zij ontvangen een brief van hun verzekeraar met daarin
informatie over de vervolgstappen.
Mensen met een polis die al is afgelopen of beëindigd, moeten zich
wel zelf melden bij Nationale-Nederlanden. Nationale-Nederlanden en de
Stichting Verliespolis zullen in een later stadium bekend maken hoe
dat moet. Houdt u daarom de websites van de verzekeraars en de
Stichting Verliespolis goed in de gaten.
Marlies Pernot, algemeen directeur van Vereniging Eigen Huis is
tevreden over het bereikte resultaat: âDelta Lloyd was de eerste
verzekeraar die over de brug kwam. Nu Nationale-Nederlanden volgt, is
de trend definitief gezet. Alle consumenten met een woekerpolis hebben
recht op dezelfde duidelijkheid over compensatie voor te veel betaalde
kosten!â Ook Gilles Hooft Graafland, voorzitter van de Stichting
Verliespolis is content: âHet is goed dat ook de klanten van
Nationale-Nederlanden nu duidelijkheid en zekerheid over een oplossing
krijgen. Temeer omdat inmiddels is gebleken dat deze oplossing kan
rekenen op een groot draagvlak.â
Meer weten?
Lees het persbericht
Toelichting op de regeling met
Nationale-Nederlanden (pdf)
Bekijk de voorbeeldberekeningen (pdf)
Bekijk de vragen en antwoorden op de website van
Nationale-Nederlanden
Bron: Vereniging Eigen Huis/Stichting Verliespolis
Amersfoort, 21 november 2008
---
Vereniging Eigen Huis