ESB-Benelux sponsort Alexander Koch op SponsorTribune event


AMSTERDAM, 20081126 -- Het jaarlijks terugkerende event van de SponsorTribune had ook dit jaar weer een spannend en actueel programma. ESB-Benelux zorgde ervoor dat FIFA Public Affairs Councel Alexander Koch aanwezig was. Hij hield een belevende speech over `FIFA's commitment to Social Responsibility'

Gastheer van dit evenement was SponsorTribune die dit jaar met Next Level Sponsoring toekomstverwachtingen, trends en best practices laat zien op het gebied van sponsoring. Ook wordt er op de invloed van de kredietcrisis ingegaan en hoe hier creatieve mee om te gaan.

Openingsspeech werd gehouden door Jan Driessen, Voorzitter Bond van Adverteerders en Directeur Communicatie AEGON. Hij sprak over Next Level Sponsoring, `De Noodzaak tot Verandering'. Gematigd omgegaan met de sponsorgelden, geen luxe feesten meer met rode lopers en rijkelijk vloeiende champagne, maar gematigde aandacht voor alle betrokkenen bij AEGON.

Hij werd gevolgd door Alexander Koch die door ESB-Benelux werd gesponsord om op deze wijze ook aan te geven dat ESB-Benelux over een hoogstaand internationaal netwerk beschikt. ESB-Benelux zegt zo dat als men voornemend is om zich bij hen aan te sluiten als ESB-partner, dit een onderdeel is van de mogelijkheden die ESB-Benelux als service biedt. Hij sprak over de betrokkenheid van FIFA bij Wereldcup South Africa 2010 en hoe zij daar op een sociale manier mee omgaan zodat het van positieve invloed is op de directe bevolking. Ook hij sprak net als Jan Driessen over matiging in de uitgaven..

Het ochtendprogramma werd afgesloten met Thomas van Schaik, Head of Global PR Adidas met als topic `Hoe verschillende global sportevents vragen om een eigen benadering'. `Adidas sponsort zich gek' volgens zijn zeggen, met als voorbeeld dat alle prijs-uitreikingen tijdens de Olympische Spelen 2008 in China gekleed werd door Adidas.

Tijdens de lunch werd er veelvuldig genetwerked, gevolgd door de verscheidene parallelsessies waarop kon worden ingeschreven.

Na afloop was er de mogelijkheid tot netwerken wat het grootste speerpunt is waar ESB-Benelux op draait. Hieruit zijn leuke, interessante contacten ontstaan voor zowel ESB-Benelux als voor onze inmiddels meer dan 120 ESB-partners die voor een groot deel ook weer aanwezig zullen zijn op de ISPO-SPOBIS 2009. Dit is de grootste beurs van Europa op het gebied van Sport, Sponsoring en Events in Munchen en is een jaarlijks terugkerend, zeer succesvol event. Forums & speeches over Sponsoring & Sales, Sport & Recht, Sponsoring, Ticketing, New Media etc. (www.esb-benelux.nl of www.spobis.com)

Aangesloten ESB-Partners hebben de mogelijkheid gratis gebruik te maken van de ESB-platformen zoals ISPO Sports Business, te profiteren van de contacten van ESB op ESB-events, hospitality en de mogelijkheid om iemand als Alexander Koch op zijn/haar event te verwelkomen.





Ingezonden persbericht