TradeDoubler ondersteunt opnieuw marketingcampagnes Dell
ROTTERDAM, 20081120 -- TradeDoubler, wereldwijd expert op het gebied van online marketing, heeft het contract met de klant Dell verlengd. Daarmee heeft TradeDoubler haar status als preferred supplier in dertien Europese landen versterkt. De overeenkomst komt voort uit de zesjarige relatie tussen de beide organisaties en houdt in dat TradeDoubler tot 2011 zowel de B-to-C als B-to-B divisies van Dell ondersteunt met hun online marketingcampagnes, affiliatenetwerk en pay-per-call tracking.
Deze pan-Europese samenwerking omvat een aantal belangrijke geografische gebieden, waaronder Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. Hieruit blijkt Dell's toewijding aan online marketingactiviteiten. Dell is sinds 2002 één van de belangrijkste klanten van TradeDoubler. Sindsdien helpt TradeDoubler Dell een van de early adopters van affiliate marketing te zijn. Daarnaast ondersteunt TradeDoubler Dell bij het opzetten van een toegewijd online marketingteam en bij het ontwikkelen van verschillende exclusieve aanbiedingen en incentives om verkoop via de website te bevorderen.
Een team van 25 personen van TradeDoubler werkt continu aan de bedrijfs- en marketingstrategie van Dell. Hierbij richten zij zich wijzigingen van de online strategie, het voor Dell mogelijk maken nieuwe producten te introduceren en op de bewerking van markten die voorheen niet benaderbaar waren. Deze recente overeenkomst bevestigt de sterke aanwezigheid van TradeDoubler in Europa. Dit blijkt eveneens uit marktcijfers van comScore uit september van dit jaar, waarin staat TradeDoubler in Europa een marktaandeel van 74,3 procent heeft.
Andreas Iversen, Senior EMEA General Procurement Manager bij Dell: "Al in een vroeg stadium erkenden wij de waarde van affiliate marketing en sindsdien werken wij nauw samen met TradeDoubler om onze online zichtbaarheid te verfijnen en te maximaliseren. De indrukwekkende resultaten van onze affiliate campagne in Europa wilden wij zeer graag continueren en hiervoor was TradeDoubler een logische partner."
"We zijn er trots op dat wij een belangrijke rol kunnen spelen in het succesverhaal van Dell's online marketing", aldus Will Cooper, CEO van TradeDoubler. "Onze beide werkgebieden zijn in de afgelopen zes jaar steeds meer naar elkaar toe gegroeid, waarvan beide organisaties hebben kunnen profiteren. Wij zijn ervan overtuigd dat wij Dell kunnen helpen om hun sterke marktpositie in Europa ook in de toekomst te behouden."
Ingezonden persbericht