Kerstkaarten dit jaar ook digitaal
www.digitalekerstkaart.nl een leuk initiatief voor de zakelijke markt
Uitgeest, 20081120 -- Sinterklaas is nog bezig met het vullen van de schoenen, maar dit kinderfeest gaat voorbij aan de zakelijke markt. Bedrijven en organisaties richten hun pijlen op de Kerst. Jaarlijks worden er miljoenen kerstkaarten per reguliere post gestuurd naar zakelijke relaties. De digitale kerstkaart is altijd een beetje achter gebleven in dit geweld, omdat het vaak als onpersoonlijk wordt beschouwd.
De huidige email marketing technieken maken verregaande personalisatie mogelijk en bieden nu een uitstekend alternatief voor de prijzige papieren kerstkaart. De kerstboodschap is in zijn geheel aan te passen aan de ontvanger, op basis van elk beschikbare databasegegeven. Niet alleen een nette aanhef, maar ook kan op eenvoudige wijze het thema van de kerstkaart worden aangepast aan bijvoorbeeld het geslacht. Tutoyeren of vousvoyeren? Een extra attentie voor hele bijzondere relaties? Het kan nu met een simpele druk op de knop worden geregeld.
Het bureau voor Digital Direct Marketing Ematters (www.ematters.nl) gebruikt deze technieken al tijden op en voor haar klanten, maar springt nu met de website www.digitalekerstkaart.nl handig in op de aankomende Kerstgekte. Wouter Theijsmeijer, algemeen directeur Ematters, zegt: "Met deze actie willen wij laten zien hoe eenvoudig doch persoonlijk een email kan zijn met de kerst. Met de huidige economische vooruitzichten is een digitale kerstkaart een zeer aantrekkelijk alternatief op de reguliere `papieren' kerstkaart.
Ematters is een Digital Direct Marketing bureau dat email en zoekmachine marketing diensten voor haar klanten verzorgt. Het businessmodel E=DM²© verzekert klanten van Ematters van online succes, interactie met de gebruiker en een duidelijke aanwezigheid op het Internet. Ematters werkt onder meer voor Plus Online, EasyToBook en Cordaid.