Tribe of Noise genomineerd voor LiveWIRE Young Business Award


Pioniers onder jonge Nederlandse technostarters gaan de strijd aan

AMSTERDAM, 20081120 -- TribeofNoise.com is een online community waar muzikanten, fans en bedrijfsleven elkaar vinden. Artiesten presenteren zich met gratis te downloaden muziek die iedereen vrij en legaal kan gebruiken. Bijvoorbeeld voor games, films, reclames of remixes. Voorwaarde is dat de originele artiest altijd wordt vermeld. Tribe of Noise is genomineerd voor de LiveWIRE Young Business Award 2008.

Tribe of Noise beschikt over een unieke zoekmachine waarbij muziek centraal staat, een eigen webradio en allerlei internetapplicaties die door bloggers en websites gebruikt kunnen worden om gratis en legaal muziek te spelen.

Professionals en fans gebruiken de website om talent te scouten. Voor een aantal artiesten heeft dit al tot succes geleid, ze verkregen via Tribe of Noise betaalde opdrachten en optredens.

Begin deze maand lanceerde Tribe of Noise de ONE BILLION FANS competitie, medeoprichter Mischa Berger zegt hierover: "Het is een unieke wedstrijd waar fans en bedrijven hun favoriete Tribe of Noise artiest kunnen steunen en waarschijnlijk nog unieker; de winnende artiest wordt getoond op het grootste digitale billboard ter wereld op Times Square!"


LiveWIRE Young Business Award 2008
In totaal gaan 18 jonge innovatieve ondernemingen om de LiveWIRE Young Business Award strijden. LiveWIRE is het internationale Shell-programma dat jaarlijks ruim 200 jonge technisch innovatieve ondernemers ondersteunt bij de ontwikkeling van hun bedrijf. De LiveWIRE Young Business Award is een terugkerend hoogtepunt binnen het programma. Op 13 januari 2009 zal Minister van Economische Zaken Maria van der Hoeven de winnaar bekend maken uit de 4 overgebleven finalisten. De finale zal plaatsvinden op het Shell EP Centre te Rijswijk.

In de ondernemerswedstrijd meten de beste technisch innovatieve LiveWIRE deelnemers zich met elkaar om de hoofdprijs van ¤10.000. Naast toegang tot professionele coaching krijgen de genomineerden ook een uitgebreide mediatraining aangeboden. Daarnaast zal één ondernemer tijdens de finale de LiveWIRE publieksprijs in de wacht slepen.

Organisatie
In Nederland wordt Shell LiveWIRE uitgevoerd door Syntens, het Innovatienetwerk voor MKB-ondernemers. Met het bieden van persoonlijke begeleiding en een professioneel netwerk, wil LiveWIRE de weerbaarheid en de kans op succes van ondernemers vergroten. Innovatie is immers de drijvende kracht achter de Nederlandse economie. Het Ministerie van Economische Zaken is voorstander van innovatie en ondersteunt daarom de coachingsuren van de Syntens adviseurs. Alle genomineerde ondernemingen zijn te vinden op www.LiveWire.nl