Ingezonden persbericht
Avaya reikt Channel Awards 2008 uit
Elf Avaya Business Partners geprezen voor uitstekende prestaties
Nieuwegein, 20 november 2008 - Avaya reikte gisterenavond de Avaya Channel Awards 2008 uit. Het bedrijf zette tijdens het Avaya Business Partner Event 2008 elf Business Partners, waaronder resellers en distributeurs, extra in het zonnetje. De awards in verschillende categorieën zijn toegekend op basis van prestaties, onderscheidende marktbenadering en strategie van de Business Partners in het afgelopen jaar. Avaya Managing Director Chris de Jongh en Melvin Harmsen, Channel Director bij Avaya, reikten de awards uit. Imtech ICT, KPN Newtel Essence, SIT Nederland, Sencit, Forma, CSS Telecom, Toptel, TBE Solutions, Telespectrum, TSV Groep en HIG Telecommunicatie vielen in de prijzen.
Imtech ICT ontving de award voor Enterprise Unified Communications. Volgens Avaya demonstreert deze Business Partner als geen ander de meerwaarde van Avaya-oplossingen voor Microsoft-applicaties. Dit resulteerde in 2008 onder andere in twee contracten met grote organisaties als Arboned en Wegener. Avaya kende de award voor Enterprise Contact Center toe aan KPN Newtel Essence. Deze Business Partner sloot contracten met klanten als 112, KPN Contact, SNT, Achmea en ING. Dit droeg sterk bij aan de groei in de callcentersector van negen procent, die Avaya in 2008 realiseerde.
De award voor Midmarket Unified Communications Growth werd toegekend aan SIT Nederland. Deze partij groeide in 2008 maar liefst 242 procent. De algemene mkb-award Midmarket Unified Communications ging naar Sencit, die afgelopen jaar de omzet verdubbelde, onder andere door de nieuwe contracten met Van der Valk hotels en de IB Groep. Avaya kende de Health Care award toe aan Forma. De focus op het Avaya Medcom-portfolio heeft ervoor gezorgd dat Forma een van de grotere Avaya Business Partners is geworden.
Avaya kende de award voor IP Office Leader toe aan CSS Telecom. Deze Business Partner verkocht in het afgelopen jaar de meeste IP Office-systemen. Distributeur Toptel groeide in 2008 met 86 procent. Voor Avaya de reden om dit bedrijf te belonen met de Distributor Growth award. Vanwege een ongekende groei van 425 procent op IP Office-vlak ontving TBE Solutions de IP Office Growth award.
Nieuw dit jaar is de toekenning van de Loyalty award. Hiermee prijst Avaya Business Partners die al vanaf het prille begin Avaya-producten leveren en ook dit jaar weer stevig gegroeid zijn. Telespectrum, TSV Groep en HIG Telecommunicatie kregen deze prijs uitgereikt.
"Business Partners staan centraal in de Avaya-strategie. Reden voor ons om tijdens het jaarlijkse Business Partner Event partners die bijzonder goed presteren, extra in het zonnetje te zetten", zegt Melvin Harmsen, Channel Director bij Avaya. "Ondanks de economische uitdagingen zijn veel van onze Business Partners in het afgelopen jaar gegroeid, zowel voor wat betreft organisatie als in de verkoop van Avaya-oplossingen. Dit is een uitstekende prestatie, waarvoor eigenlijk elke partner een award verdient."
###
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.