Deli XL ontsluit data voor fabrikanten

20/11/2008 16:53

Deli XL

Foodservice groothandel Deli XL maakte afgelopen week aan haar toeleveranciers bekend dat zij vanaf 1 januari 2009 fabrikanten actief kan ondersteunen met verkoopinformatie. Het doel hiervan is om toeleveranciers van de groothandel te helpen bij het verbeteren van de verkoop. Deli XL zal voor deze dienstverlening gebruik maken van de Engelse dienstverlener SalesOut.

Waardevolle informatie voor toeleveranciers

Deze stap past in het streven van totaalleverancier Deli XL om intensief samen te werken met producenten. Patrick Laenens, directeur Buying & Merchandising Deli XL: "Wij zijn in 2007 een traject gestart om intensiever met leveranciers samen te werken in onze marktbenadering. Vandaag staan wij aan de vooravond van een nieuwe fase, waarbij we nog meer waarde kunnen toevoegen aan onze relatie met producenten." De nieuwe dienst, die Deli XL aanbiedt, geeft toeleveranciers vanaf 1 januari inzicht in de afzet van het eigen assortiment per marktsegment, merk, product en regio, op weekbasis. Deelnemende leveranciers ontvangen toegang tot een online webservice, waardoor zij altijd toegang hebben tot actuele en accurate data.

Meerwaarde voor klanten

Deli XL waarborgd bij deze dienst de privacy van haar klanten: leveranciers krijgen geen toegang tot NAW-gegevens van klanten. Het doel van de dienstverlening is uitsluitend om producenten te ondersteunen bij de optimalisatie van verkoop en marketing. "Wij geloven dat strategische samenwerking met onze toeleveranciers een win-win-situatie is voor alle betrokken partijen. Leveranciers kunnen Deli XL zo beter ondersteunen in het laten groeien van productcategoriëen, door producten en campagnes beter af te stemmen op de markt. Hierdoor wordt het aanbod van Deli XL nog klantgerichter", zo geeft Martin van Dam, manager Marketing & E-commerce aan. "Daarmee is het dan ook onze stellige overtuiging dat deze nieuwe dienst leidt tot meerwaarde voor de klant."





http://www.delixl.nl