Intermediair blijft nummer 1 in Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt 2008
20/11/2008 15:07
Creative Venue BV
Haarlem, 20 november 2008 - Van alle arbeidsmarktmedia heeft Intermediair ook in 2008 het grootste gecombineerde bereik onder hoogopgeleiden tot 45 jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA), een onafhankelijk onderzoek van de belangrijkste uitgevers van arbeidsmarktmedia.
Met een bereik van 39,6% onder hoogopgeleiden is Intermediair Weekblad, gecombineerd met het Netwerk van intermediair.nl, met afstand nummer één.
Total
Doelgroep (x1000) 984
Combinatie: Intermediair/Netwerk van Intermediair.nl 39,6%
Combinatie: Volkskrant Za/VK banen/VK banen.nl 26,5%
Intermediair Weekblad 30,9%
Zaterdageditie van De Telegraaf 15,4%
Zaterdageditie van De Volkskrant 13,3%
Metro 12,2%
Volkskrant Banen 11,3%
Sp!ts 11,2%
Zaterdageditie van NRC Handelsblad 8,7%
De Pers 7,7%
Computable 6,2%
NRC Handelsblad 5,8%
Het NOA heeft meer onderzocht dan alleen de bereikscijfers. Om alle resultaten beschikbaar te kunnen stellen aan werkgevers heeft Intermediair een online tool ontwikkeld; de bereikscalculator. Via deze tool zijn de resultaten van het NOA (op basis van de doelgroepdefinitie van Intermediair) gratis te bekijken. Naast het bereik van arbeidsmarktmedia vindt de werkgever via deze tool ook antwoorden op vragen als: wat vinden hoogopgeleiden belangrijk bij het kiezen van een nieuwe baan? Over welke arbeidsvoorwaarden beschikken zij? En hoe mobiel is de doelgroep?
Bekijk de tool via intermediair.nl/bereikscalculator.
-Doelgroepdefinitie Intermediair: alle werkzame hoogopgeleiden tot 45 jaar exclusief actief in zorgfuncties, sociaal-cultureel/welzijns functies of leraar/leerkracht lager onderwijs & basisonderwijs.