Wereldpremière nieuwe Mazda3 Sedan op Los Angeles Auto Show 2008
(11/20/2008)
Mazda onthult vandaag op de Los Angeles Motor Show 2008 de nieuwe
Mazda3 Sedan, zoals deze volgend jaar op de Noord-Amerikaanse markt
zal worden geïntroduceerd. De nieuwe Mazda3 Hatchback, voorzien van
Europese specificaties, heeft begin december zân Wereldpremière op de
Bologna Motor Show.
De populaire Mazda3, wereldwijd de bestverkochte Mazda, staat in Los
Angeles als een geheel nieuw geconstrueerde en volledig nieuw
ontworpen, compacte sedan van de tweede generatie.
De nieuwe Mazda3 is in lijn met Mazdaâs âDuurzame Zoom-Zoomâ filosofie
ontwikkeld. Dat betekent dat het een milieuvriendelijke auto is waar
de chauffeur zich prettig in voelt, omdat de auto veel rijplezier
geeft. Het compleet nieuwe model is één van de belangrijkste
primeursop de Los Angeles Auto Show en biedt:
* een dynamische design van het exterieur met een rijkere
uitstraling;
* extra rijplezier met verbeterde prestaties op alle fronten;
* vooruitstrevende karakteristieken op het gebied van
milieuvriendelijkheid en veiligheid;
* een verbeterde kwaliteit van de standaard- en optionele
uitrusting;
* een styling die het niveau van elke andere auto in hetzelfde
segment overstijgt.
De nieuwe Mazda3 is perfect gepositioneerd in de snel veranderende
automarkt. Zijn combinatie van kwaliteit, styling, vermogen, dynamiek,
uitrusting en afwerking is een schot in de roos voor de klant van nu.
Kenmerkend voor Mazda biedt de Mazda3 standaard een optionele
uitrusting die simpelweg niet te vinden is in andere autoâs in deze
klasse, precies wat klanten willen die zoeken naar meer waarde en een
betere kwaliteit.
Bij het ontwerpen van het nieuwe model 2010 is de grote erfenis van
zijn voorganger niet genegeerd: de eerste generatie Mazda3 won 90
belangrijke onderscheidingen en haalde in vijf jaar een verkoopaantal
van 1,8 miljoen autoâs wereldwijd. Eén op de drie verkochte Mazdaâs
is een Mazda3. Zelfs aan het einde van zijn productiecyclus werd de
eerste generatie Mazda3 nog bejubeld, toen een toonaangevend
automagazine dit model onlangs roemde als één van de meest
betrouwbare compacte sedans op de markt.
Mazda3 Programamanager Yoshiyuki Maeda stelde een aantal ambitieuze
doelen voor Mazdaâs populairste model: âWij wilden een nieuwe mijlpaal
bereiken met het âZoom-Zoomâ gevoel, want dat is inmiddels de essentie
van Mazda. Vlak na het succes van de oorspronkelijke Mazda3 was het
idee dan ook om de verwachtingen van de klant wereldwijd opnieuw
ruimschoots te overtreffen. Iedereen moet enthousiast worden, of ze nu
achter het stuur van de Mazda3 gaan zitten, of de auto van buitenaf
bewonderen.â
Over wat er nodig is om een echte âwereldautoâ te ontwikkelen, vertelt
Maeda: âWe zijn begonnen met het zorgvuldig bestuderen en
identificeren van de eigenschappen en prestaties die er moesten komen.
De eerste fase werd afgesloten met mijn conclusie dat elke
rijeigenschap openstond voor verbetering, om onze âZoom-Zoomâ
doelstellingen te bereiken. De afdelingen van Mazda engineering en R&D
in Japan, Europa en de VS werkten allemaal mee aan de restyling van de
Mazda3 en de ontwikkeling van een nieuwe wereldauto van dit merk.â
AutoRai