Ingezonden persbericht


Jumbo geeft de supermarktslagerij een nieuwe dimensie

Supermarktketen introduceert slagerijconcept 'World of Beef'

Jumbo Supermarkten introduceert 20 november een nieuw, ambachtelijk slagerijconcept onder de naam: 'World of Beef'. Het concept draait om: Iers rundvlees, rijpingskasten in de slagerij en een vakslager die zorgt voor een ambachtelijke bereiding en het vlees vers snijdt. Daarnaast voorziet het concept in grootverpakkingen voor de horeca. Ook deze klanten garandeert de supermarktketen de laagste prijs. Het Jumbo filiaal in het Brabantse Schijndel heeft de primeur van 'World of Beef'.

Jumbo's 'World of Beef' is uitgerust met een nieuwe grill waarin rollades, rosbief en Volwaard kippen vers voor de klant worden gegrild. Door de langzame bereidingswijze en de lage temperatuur blijft het vlees sappig en alle smaak optimaal behouden. Het vlees en de vleesgerechten die van deze speciale grill of uit de stoofpot komen, worden in kleine, ovenvast schalen verpakt zodat de klant het thuis alleen nog maar hoeft op te warmen.

Iers rundvlees
Al het rundvlees, met uitzondering van het budgetassortiment, komt uit Ierland. Door de rust en ruimte waarin de runderen groeien is het Ierse rundvlees vol van smaak, mager en fijn van draad. Uiteraard kunnen klanten ook kiezen uit andere producten van het vleesassortiment zoals varkensvlees, wild, diervriendelijk vlees en vleesvervangers.

Speciale bestelmethode
Bij 'World of Beef' kunnen klanten een bestellijst invullen en ondertussen verder winkelen, terwijl de slager werkt aan de bestelling. Zodra deze klaar is, wordt de klant omgeroepen. Jumbo is de eerste Nederlandse supermarktketen die via deze bestelmethode werkt. De kwaliteitsuitstraling van dit slagerijconcept wordt kracht bijgezet door de verkoop van professionele kookpannen, messen, pepermolens, kookboeken en semi-professioneel kookgerei. Klanten kunnen verder bij de slager terecht voor eventuele culinaire raad.

Nieuw is dat Jumbo zich met dit concept niet alleen richt op de consument maar ook op grootverbruikers, zoals de horeca. Een groot deel van het assortiment zal vacuüm en in grootverbruikverpakking worden aangeboden. Rondom de feestelijke opening (20 november) in Schijndel organiseert Jumbo tal van acties om de klant kennis te laten maken met het nieuwe concept.

Jumbo Supermarkten
Het familiebedrijf Jumbo heeft op dit moment 120 winkels waarvan 87 filialen en 33 franchisevestigingen met ruim 16.000 medewerkers. Dit jaar ontving Jumbo voor de 2e keer de prijs voor Meest klantvriendelijke bedrijf. Kort daarna werd Jumbo verkozen tot Beste Supermarktketen van Nederland. Eerder dit jaar kwam Jumbo voor de 11e keer als beste uit de bus in het zomerrapport van GfK.

Noot voor de redactie -

Ingezonden persbericht