Carlos Ghosn opent de persdagen van de Los Angeles Auto Show als hoofdspreker
23/07/2008 17:06
PR Newswire
LOS ANGELES, July 23 /PRNewswire/ --
Carlos Ghosn, voorzitter en algemeen directeur van Nissan Motor Co., Ltd.
en Renault S.A., opent op de ochtend van 19 november 2008 de Los Angeles Auto
Show met de hoofdpresentatie voor de Motor Press Guild (MPG). Het MPG-ontbijt
en de toespraak van Ghosn zijn toegankelijk voor alle geautoriseerde
deelnemers aan de persdagen. De presentatie zal ook gelegenheid bieden voor
het stellen van vragen.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO)
In juni 1999 trad Ghosn bij Nissan in dienst in de functie van directeur
bedrijfsvoering, waarna hij in juni 2000 werd aangesteld als voorzitter en in
juni 2001 als algemeen directeur. Naast zijn huidige verantwoordelijkheden
bij Nissan werd Ghosn in mei 2005 benoemd tot voorzitter en algemeen
directeur van Renault S.A. Als hoofd van de Renault-Nissan Alliantie is Ghosn
verantwoordelijk voor twee individuele bedrijven die samen in kalenderjaar
2007 wereldwijd 6,16 miljoen voertuigen verkochten en daarmee 9,1 procent van
het wereldwijde marktaandeel voor hun rekening namen.
"Dhr. Ghosn is één van de belangrijkste en invloedrijkste leidinggevenden
in onze branche," zegt Matt Stone, voorzitter van de
hoofdpresentatiecommissie voor MPG en hoofdredacteur van Motor Trend. "Wij
zijn verheugd dat hij de Los Angeles Auto Show zal openen, en ik ben er zeker
van dat hij genoeg te vertellen zal hebben. Het zou me niet verbazen als hij
ook nog met wat nieuws komt."
Voordat Ghosn bij Nissan kwam werken, was hij algemeen vice-directeur van
de Renault Group, een functie die hij al sinds december 1996 bekleedde. Naast
het toezicht op de activiteiten van Renault in de Mercosur was hij ook
verantwoordelijk voor het geavanceerde onderzoek, de autotechniek en
-ontwikkeling, de fabricage van auto's, activiteiten met betrekking tot
aandrijflijnen, en de inkoop.
De Los Angeles Auto Show 2008 wordt voor het derde achtereenvolgende jaar
in de herfst gehouden. De persdagen zijn op 19 en 20 november 2008 en de
publieksdagen zijn van 21 tot 30 november. Mediaregistratie opent begin
september. Vorig jaar zorgde de nieuwe timing in de herfst voor een
recordaantal voertuigdebuten in Noord-Amerika en de rest van de wereld, met
een weergaloze aandacht van de media uit de hele wereld
Dit is het tiende jaar dat het MPG-ontbijt ter opening van de persdagen
van de Los Angeles Auto Show dient. MPG bestaat uit ongeveer 800 journalisten
en PR-professionals uit de auto-industrie uit het hele land, waarmee het de
grootste persvereniging voor de autobranche van het land is.
Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com, voor Los Angeles Auto Show. Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO , AP-Archieven: http://photoarchive.ap.org , PRN foto's, photodesk@prnewswire.com
-