Carlos Ghosn opent de persdagen van de Los Angeles Auto Show als hoofdspreker

23/07/2008 17:06

PR Newswire

LOS ANGELES, July 23 /PRNewswire/ --
Carlos Ghosn, voorzitter en algemeen directeur van Nissan Motor Co., Ltd. en Renault S.A., opent op de ochtend van 19 november 2008 de Los Angeles Auto Show met de hoofdpresentatie voor de Motor Press Guild (MPG). Het MPG-ontbijt en de toespraak van Ghosn zijn toegankelijk voor alle geautoriseerde deelnemers aan de persdagen. De presentatie zal ook gelegenheid bieden voor het stellen van vragen.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO) In juni 1999 trad Ghosn bij Nissan in dienst in de functie van directeur bedrijfsvoering, waarna hij in juni 2000 werd aangesteld als voorzitter en in juni 2001 als algemeen directeur. Naast zijn huidige verantwoordelijkheden bij Nissan werd Ghosn in mei 2005 benoemd tot voorzitter en algemeen directeur van Renault S.A. Als hoofd van de Renault-Nissan Alliantie is Ghosn verantwoordelijk voor twee individuele bedrijven die samen in kalenderjaar 2007 wereldwijd 6,16 miljoen voertuigen verkochten en daarmee 9,1 procent van het wereldwijde marktaandeel voor hun rekening namen.
"Dhr. Ghosn is één van de belangrijkste en invloedrijkste leidinggevenden in onze branche," zegt Matt Stone, voorzitter van de
hoofdpresentatiecommissie voor MPG en hoofdredacteur van Motor Trend. "Wij zijn verheugd dat hij de Los Angeles Auto Show zal openen, en ik ben er zeker van dat hij genoeg te vertellen zal hebben. Het zou me niet verbazen als hij ook nog met wat nieuws komt."
Voordat Ghosn bij Nissan kwam werken, was hij algemeen vice-directeur van de Renault Group, een functie die hij al sinds december 1996 bekleedde. Naast het toezicht op de activiteiten van Renault in de Mercosur was hij ook verantwoordelijk voor het geavanceerde onderzoek, de autotechniek en
-ontwikkeling, de fabricage van auto's, activiteiten met betrekking tot aandrijflijnen, en de inkoop.
De Los Angeles Auto Show 2008 wordt voor het derde achtereenvolgende jaar in de herfst gehouden. De persdagen zijn op 19 en 20 november 2008 en de publieksdagen zijn van 21 tot 30 november. Mediaregistratie opent begin september. Vorig jaar zorgde de nieuwe timing in de herfst voor een recordaantal voertuigdebuten in Noord-Amerika en de rest van de wereld, met een weergaloze aandacht van de media uit de hele wereld
Dit is het tiende jaar dat het MPG-ontbijt ter opening van de persdagen van de Los Angeles Auto Show dient. MPG bestaat uit ongeveer 800 journalisten en PR-professionals uit de auto-industrie uit het hele land, waarmee het de grootste persvereniging voor de autobranche van het land is. Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com, voor Los Angeles Auto Show. Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO , AP-Archieven: http://photoarchive.ap.org , PRN foto's, photodesk@prnewswire.com






-