Software AG demonstreert mogelijkheden van branchegerichte proces-frameworks
Amsterdam, 19 november 2008 - Software AG heeft samen met een aantal belangrijke partners een twaalftal proces-frameworks opgesteld. Deze frameworks helpen organisaties bij het optimaal benutten van de mogelijkheden van de webMethods Suite om klantspecifieke oplossingen te creëren. Organisaties kunnen met behulp van deze referentiemodellen, componenten en best practices forse besparingen realiseren op de tijd, kosten en risico's die gepaard gaan met het implementeren van een op maat gemaakte oplossing.
De proces-frameworks van Software AG combineren softwarecomponenten met bewezen methodologieën om de webMethods Suite aan te vullen, zodat IT-afdelingen tegemoet kunnen komen aan de processpecifieke eisen en wensen van de business. Deze componenten omvatten zowel marktexpertise als best practices op het gebied van implementaties. Het gaat om procesmodellen, gebruikersinterfaces, business rules en definities voor de kritieke prestatie-indicatoren, ofwel KPI's. De raamwerken zijn ontworpen om eenvoudiger en sneller te kunnen profiteren van de flexibiliteit die wordt aangeboden door webMethods' veelomvattende SOA/BPM-platform voor het modelleren, automatiseren en verbeteren van belangrijke bedrijfsprocessen.
De verschillende proces-frameworks zijn:
· Order-to-cash verkoopprocessen - Door het inkorten van de cyclus, die loopt van bestelling tot en met betaling, kunnen organisaties de kosten voor leningen verlagen. Tegelijkertijd kunnen zij extra kapitaal vrijmaken om strategische initiatieven te financieren.
· Procure-to-pay inkoopprocessen - Helpt bedrijven bij het maximaliseren van inkoopkortingen, het verlagen van de kosten en zorgt ervoor dat bedrijven zich kunnen houden aan compliance-afspraken door het automatiseren en monitoren van hun bestelprocessen.
· Betalingen - Een procesmodel voor het verbeteren van straight-through processing, zodat standaardbetalingen volledig automatisch en zonder menselijke tussenkomst betaald kunnen worden. Daarnaast kunnen organisaties geautomatiseerd omgaan met uitzonderingen en transacties monitoren, zodat zij kunnen voldoen aan service level-afspraken, risico's kunnen verminderen en de kosten, die gemoeid zijn met betalingsprocessen, verlagen.
· Inschrijven - Configureerbare business rules automatiseren het nemen van beslissingen, zodat een optimale balans van efficiëntie en overzicht wordt bereikt.
· Terugroepen van producten - Biedt organisaties de mogelijkheid om het terughalen van producten weldoordacht aan te pakken. Dit procesmodel ondersteunt onder andere de noodzakelijk omgekeerde logistiek die hierbij van toepassing is.
· Nieuwe productintroducties - Zorgt voor afstemming tussen alle stakeholders in de complete waardeketen, zodat nieuwe producten sneller op de markt kunnen worden gebracht.
· Maand-/kwartaalafsluitingen - Naast het tegemoetkomen aan de eisen en wensen die worden gesteld aan regelgeving en het publiceren van financiële informatie, zorgt een versneld afsluitingsproces ervoor dat informatie sneller beschikbaar is.
· Nieuwe medewerkers - Automatiseert de talloze en tijdrovende processen die nodig zijn om nieuwe medewerkers in dienst te nemen. Hierdoor verbetert de productiviteit terwijl de administatiekosten worden verlaagd.
Belangrijke partners hebben de proces-frameworks reeds getoond, zoals:
· Satyam met automotive claims management -Een uitgebreid procesmodel voor het stroomlijnen van de workflow en het verbeteren van het gebruik van en het monitoren en versterken van het naleven van de business rules.
· Cognizant met eCheck processing - Het Electronic Check Processing (ECP) proces-framework faciliteert de beschikbaarheid van veiligheid, snelheid en efficiëntie bij het verrichten van elektronische transacties met goed ingerichte business processen.
· Logimethods met claims management - Een compleet proces-framework waar vraagstukken en mogelijkheden binnen claims management worden geïdentificeerd en verbeteringen effectief zijn gebouwd en geïmplementeerd.
· Frontline Consulting Services met field service jeopardy management - Dit proces-framework voorziet in zichtbaarheid en automatisering van processen op het gebied van serviceverlening, waardoor het personeel proactief potentiële klantvragen kan beheren en de klantenservice kan verbeteren.
· QualitroITech met invoice dispute management - Een op business rules gebaseerd en geautomatiseerd procesmodel voor het escaleren en oplossen van de substantiële kosten die optreden bij zelfs een gering percentage aan claims die worden aangevochten.
· Satyam met telecommunications service provisioning - Versnelt de time-to-market van aanbiedingen van telco's, terwijl de kosten flink omlaag kunnen.
Ieder proces-framework is gebaseerd op de webMethods Suite die alle voorzieningen kent voor het integreren, moderniseren en uitbreiden van legacy-systemen en -applicaties. Belangrijke componenten in deze suite zijn:
· CentraSite - Een veelomvattend en op standaarden gebaseerd platform voor het beheren van services, processen, policies en business rules die relevant zijn voor het beheer van de levenscyclus in een service oriented architecture (SOA).
· webMethods ESB - Een op standaarden gebaseerde enterprise service bus (ESB) die het mogelijk maakt applicaties, services, processen en partners te integreren, zodat samenwerking mogelijk is.
· webMethods BPMS - Deze business process management suite omvat alle voorzieningen die nodig zijn voor het automatiseren en voortdurend verbeteren van business processen; denk aan business process design, management, uitvoering en monitoring.
· webMethods Business Activity Monitoring - Een gemakkelijk uit te breiden oplossing voor het in realtime volgen en monitoren van zowel de IT- als de business-prestaties.
· webMethods Application Modernization - Een uitgebreide reeks van hulpmiddelen voor het ontsluiten en omvormen van legacy-data, gebruikersinterfaces en functionaliteit in moderne en flexibele business applicaties en processen.
Kijk voor meer informatie op
###
Over Software AG
Software AG is de grootste onafhankelijke leverancier van bedrijfsinfrastructuur software. Onze 4.000 internationale klanten bereiken meetbare bedrijfsresultaten door het moderniseren en automatiseren van hun IT-systemen en het snel bouwen van nieuwe systemen en processen. Klanten kunnen met Software AG's oplossingen voldoen aan hun groeiende eisen en wensen.
Ons toonaangevende productportfolio omvat de beste oplossingen voor het beheren van data, het mogelijk maken van Service-Oriented Architecture en het verbeteren van bedrijfsprocessen. Door de combinatie van bewezen technologie met marktkennis en best practices kunnen onze klanten hun organisaties sneller verbeteren en onderscheiden.
Software AG heeft meer dan 35 jaar ervaring in de IT-markt. De organisatie heeft ruim 3.800 medewerkers in dienst, verdeeld over vestigingen in vijftig landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Software AG is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange (TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW). In 2007 boekte Software AG een omzet van 621 miljoen euro. Meer informatie over Software AG is te vinden op
Contact
Eefje Bouwmans
Marketing Manager Benelux
Software AG
Aleksandra Andjelic
PR-adviseur
Eigen_Zinnig PR & Communicatie