Ingezonden persbericht


PRESSRELEASE

Amsterdam, 19 november 2008

Play it Fair met Fairfood

Fairfood International lanceert deze week een nieuwe reclamecampagne: Play it Fair. De nieuwe campagne bestaat onder meer uit het online spel Schappen Knallen; een gadget voor persoonlijke Hyves-pagina's en stand alone widget op websites.

In de online game Schappen Knallen kunnen deelnemers in een virtuele supermarkt foute producten uit het schap gooien. Doel van de campagne is consumenten er op een luchtige wijze bewust van maken dat ze ook in de echte supermarkt kunnen kiezen voor duurzaamheid.

De Play it Fair campagne is ontwikkeld door full service communicatiebureau JuniorSenior. De online campagne wordt ondersteund door een bescheiden printcampagne in onder meer Metro, Spits, Ode en de NL magazines en vanaf eind december wordt er een commercial vertoond op TMF en MTV.

Fairfood: Gabry Foolen

Bureau: JuniorSenior
Strategie: Marko van Kampen
Concept: Bas van Hemert
Art: Bas van Hemert
Account: Annemiek Gijsbers

Bijlage: beeld Play it Fair widget /Hyves gadget

Over Fairfood
Fairfood is een internationale campagne- en lobbyorganisatie zonder winstoogmerk, die de voedingsmiddelenindustrie aanspoort haar ketens te verduurzamen. Zo wil Fairfood een bijdrage leveren aan de bestrijding van wereldwijde honger en armoede.

Over JuniorSenior
De Play it Fair campagne is bedacht en technisch uitgevoerd door internationaal full service communicatiebureau JuniorSenior. JuniorSenior ontwikkelt nieuwe mediavormen om brand experiences te bouwen die bedrijven en organisaties helpen hun concurrentie voor te blijven en directer te communiceren met hun doelgroep. Meer informatie op www.jr-sr.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -