Onthulling van ruim 20 wereldprimeurs op de persdagen van de Los Angeles Auto Show (19 en 20 november)
19/09/2008 17:00
PR Newswire
LOS ANGELES, September 18 /PRNewswire/ --
Tijdens de persdagen (19 en 20 november) van de Los Angeles Auto Show
2008, die over 63 dagen opent, zullen meer dan 20 wereldprimeurs van
productieauto's en prototypes van fabrikanten over de hele wereld te zien
zijn. Wereldprimeurs van Buick, Cadillac, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti,
Lamborghini, Lincoln, Lexus, Mazda, Mercury, Nissan, Porsche en Volkswagen
zijn al bevestigd.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO)
In 2008 wordt de LA Auto Show voor het derde achtereenvolgende jaar in de
herfst gehouden in plaats van begin januari. Reeds 20 wereldprimeurs staan
vast voor dit jaar, wat bevestigt dat door de nieuwe data de relevantie van
de LA show voor fabrikanten over de hele wereld gestegen is.
"Doordat er meer tijd tussen onze show en die in Detroit zit, hebben
fabrikanten meer tijd en middelen om zich op de LA Auto Show te richten,"
aldus Andy Fuzesi, general manager van de LA Auto Show. "Het resultaat is
meer autoprimeurs, meer aandacht van de media en meer publiciteit."
Enkele van de reeds vastgestelde wereldprimeurs op de LA Auto Show 2008
zijn de nieuwe Nissan Z en een lang verwacht nieuw ontwerp van de
legendarische Ford Mustang. Naast het recordaantal wereldprimeurs staan naar
verwachting 16 primeurs uit Noord-Amerika op de agenda, waaronder Honda's
volledig nieuwe concept voor een hybridevoertuig, de Insight. Daarnaast heeft
Ferrari bevestigd dat het zijn eerste cabriolet met inklapbare hardtop, die
de toepasselijke naam Ferrari California draagt, zal tonen.
Naast de grote wereldprimeurs zullen op deze show de laatste
milieuvriendelijke technologieën te zien zijn met belangrijk nieuws over
alternatieve brandstoffen. Ook zal Green Car Journal voor het vierde
achtereenvolgende jaar de felbegeerde "Green Car of The Year Award"
(onderscheiding voor de groene auto van het jaar) uitreiken. Deze
onderscheiding wordt steeds belangrijker doordat de vraag naar voertuigen die
efficiënt met brandstof omgaan en milieuvriendelijk zijn enorm toeneemt.
Over de LA Auto Show
Voor het derde achtereenvolgende jaar zal de Los Angeles Auto Show in de
herfst gehouden worden. De show zal op 19 en 20 november uitsluitend voor de
media toegankelijk zijn; online registratie hiervoor is vanaf nu mogelijk. De
show is van 21 tot 30 november open voor publiek. Vorig jaar zorgde de nieuwe
timing in de herfst voor een recordaantal van 36 primeurs vanuit de hele
wereld en Noord-Amerika en een media-aandacht en nieuwsdekking va over de
hele wereld die alle voorgaande jaren overtrof. Algemene informatie is
beschikbaar op http://www.LAautoshow.com.
Website: http://www.laautoshow.com
Jessica Schmidt van The Rogers Group, +1-310-552-4177, LAautoshow@rogerspr.com; of Antonia Stahl, M.A. van Kommunikationsberatung, +49-30-39-74-91-32, media@LAautoshow.de; of Douglas Foote van Fleishman-Hillard Japan, +81-3-3524-4622, douglas.foote@fleishman.com, allen voor Los Angeles Auto Show; Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060612/LAM005LOGO, AP-archief: http://photoarchive.ap.org, PRN Photo Desk, photodesk@prnewswire.com
-