Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tweede plaats in categorie doe-het-zelf
32 procent van Nederlanders vindt Bison onmisbaar

Goes, 18 november 2008 - Bison is het sterkste lijm- en kitmerk van Nederland. 32 Procent van de Nederlanders geeft immers aan niet zonder Bison te kunnen. Dat blijkt uit het onderzoek 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken'. In de categorie Doe-het-zelf neemt het merk uit Goes daar een tweede plek in. Overall neemt Bison plaats 240 in en laat daarmee 1.087 Europese merken achter zich.

Sjef Christiaansen (directeur van Bison International) is bijzonder opgetogen over de uitkomsten van het onderzoek. "De tweede plaats in het segment Doe-het-zelf (achter Black & Decker) is een bijzondere prestatie. We maken low interest producten. Dat wil zeggen: lijmen en kitten zijn vooral noodzakelijke producten voor veel mensen. Niet trendy, niet hip en niet statusbevorderend. Dan is het toch een compliment: zo veel mensen die Bison noemen als onmisbaar doe-het-zelf merk."

Onmisbaarheid
Voor de 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken' draait het niet zo zeer om hoe bekend een merk is. De vraag is in hoeverre mensen het jammer zouden vinden dat een merk zou verdwijnen; de onmisbaarheid. EURIB (European Institute for Brand) ondervroeg daarvoor ruim duizend consumenten over 1.327 merken. De onmisbaarheidsscore van Bison was 32%. En daarmee scoort het Zeeuwse merk hoger dan bijvoorbeeld Amstel (31%), Omo (26%), Nescafé (22%) of Tempo Team (10%). Van alle merken scoorden HEMA (81%), Blokker (77%) en Kruidvat (74%) het hoogst.

Het volledige rapport is in te zien op http://www.eurib.nl.
---