Ingezonden persbericht


Nieuwe interactieve campagne Tempo-Team Professionals "Hoger opgeleiden oriënteren zich vooral online"

Aan de bovenkant van de arbeidsmarkt is het krapte troef. Tempo-Team Professionals, dat zich bezighoudt met detachering van hoger opgeleiden, geeft antwoord op de groeiende vraag naar hbo'ers en wo'ers met een nieuwe, unieke campagne. Pay off: de slimste weg naar resultaat.

Directeur van Tempo-Team Professionals Albert van der Meulen somt de belangrijkste veranderingen in de top van de arbeidsmarkt moeiteloos op. "Het is geen nieuw verhaal", zegt hij. "Er is meer vluchtigheid, meer opportunisme aan de bovenkant, de keuzes zijn ruimer en daarmee worden de eisen ook anders. De generatie Einstein heeft een andere kijk op werk. Salaris alleen is niet belangrijk. Sterker nog, zaken als work-life balance, inhoud van het werk, loopbaanplanning en de manier waarop een bedrijf zich profileert zijn misschien wel belangrijker. Bovendien willen hoger opgeleiden in toenemende mate gevonden worden in plaats van zelf solliciteren. Het is de optelsom die het moeilijk maakt om hoger opgeleiden te binden. Ze willen eigenlijk alles en het liefst vandaag." Daarnaast ziet Van der Meulen nog een paar ontwikkelingen die de vraag bepalen. "Vergrijzing zorgt ervoor dat, bijvoorbeeld bij de overheid, veel kennis in korte tijd verloren gaat. Er is daar dringend behoefte aan opvolging. En verder speelt internationalisering een rol. In Nederland staat het bedrijfsleven nog niet echt open voor grensoverschrijdende arbeidsinzet van hoger opgeleiden. Maar ik zie het als een noodzakelijke aanvulling op de groeiende vraag. Tempo-Team Professionals detacheert bijvoorbeeld zeer succesvol een aantal hooggekwalificeerde IT'ers uit India. Die ervaring toont aan dat we klaar zijn om grensoverschrijdende oplossingen te creëren."

Negen tips
De complexiteit van het vraagstuk vraagt om een doordachte aanpak. Samen met reclamebureau Media Republic, gespecialiseerd in interactieve media, werd een uniek concept bedacht waarin niet, zoals gebruikelijk, de kandidaat of de opdrachtgever, maar de mentaliteit van Tempo-Team Professionals centraal staat. "We hebben bewust gekozen voor inhoud en relevantie", zegt Bas Verhart, CEO van Media Republic. "Dat is wat de doelgroep wil. Geen gebakken lucht, maar een campagne met een duidelijke en daadkrachtige insteek." Pay off van de campagne is: 'de slimste weg naar resultaat'. Negen tips voor succes bepalen de inhoud. "Voel je je thuis bij die inhoud, dan voel je je thuis bij Tempo-Team Professionals", zegt Albert van der Meulen. "Wij zetten onze gedetacheerden dan ook breder in dan alleen maar op hun functie. We betrekken ze bij onze organisatie. Ze werken waar dat kan mee aan commerciële uitingen, presentaties, werving. Dat levert extra betrokkenheid en binding op."

Geen tv
Ook de aanpak van de campagne is nieuw. Geen tv-commercials, mondjesmaat radio en een beetje print: voor het eerst wordt er voor de werving van hoger opgeleiden gekozen voor een grotendeels interactieve online benadering. "We weten dat hoger opgeleiden zich vooral via digitale kanalen oriënteren op werk en carrière", aldus Bas Verhart. "Daarom is er een campagnesite met interactieve video, zijn er videobanners met sprekende content en links die verwijzen naar Tempo-Team Professionals en worden ook netwerksites als Linkedin in de strategie meegenomen." Het centrale onderdeel van de campagne is echter de videocontent die is gemaakt met cabaretier Martijn Oosterhuis. Hij behandelt op eigenzinnige wijze de negen tips naar succes.

De dvd met negen tips voor succes is te bestellen en de video staat online op www.tempo-team-professionals.nl

Voor meer informatie over Tempo-Team Professionals kunt u contact opnemen met:

Arwin van Wermeskerken
Manager Public Relations
T: 020-5691081/020-5695315
M: 06-29513297