PERSBERICHT
Datum: 18 november 2008
cMagazine: Uitgeven op maat
Op de Nationale Uitgeefdag 2008 sprak Marc Zagwijn, technisch directeur van uitgeverij Pressofoon
over cMagazine, een nieuwe ontwikkeling op het gebied van internet en print, waarbij het mogelijk is
om op maat uit te geven.
Elke uitgever is zich bewust van het feit dat de consument aan het veranderen is. Geheel logisch, gezien
de opkomst van Internet, web 2.0 en een overdaad aan verschillende digitale mogelijkheden naast de
traditionele media. De consument kan informatie op honderden manieren tot zich nemen. En heeft behoefte
aan informatie op maat. Deze tendens vraagt om een innovatieve manier van uitgeven, die tevens inspeelt op
de behoefte van de consument en rendabel is voor de uitgever. Deze tendens vraagt om: Uitgeven op maat.
Uitgeven op maat
Inspelend op de ontwikkelingen in de markt en de veranderende consument komt Pressofoon B.V. met een
nieuwe applicatie, die de juiste mix tussen online informatie en print bevat en die individueel door elke
uitgeverij kan worden ingezet: cMagazine.
Met de unieke formule kan de consument helemaal zelf een full colour tijdschrift samenstellen en wordt de
consument hoofdredacteur van zijn eigen magazine 'Informatie op maat'. Dit is mogelijk door simpelweg
verschillende content, zoals artikelen, op een website te selecteren en in het magazine te plaatsen. Eén druk
op de knop en het magazine ligt binnen twee dagen in de brievenbus. Een eigengemaakt tijdschrift met alleen
die artikelen en content waar de consumenten interesse in heeft. Adverteerders kunnen hierbij regionaal
adverteren, magazines kunnen per stuk worden gedrukt en de n.a.w-gegevens van de consument worden zo
bekend.
Pressofoon B.V gebruikt cMagazine op dit moment bij de websites Alles Over Kamperen en Alles Over Fietsen
en binnenkort zal cMagazine voor de andere Alles Over titels worden ingezet.
Meer weten over cMagazine
cMagazine organiseert samen met Pressofoon seminars voor maximaal twaalf personen, waar dieper wordt
ingegaan over de verschillende mogelijkheden van cMagazine, het verdienmodel en wat het voor uitgevers
kan betekenen. De seminars zijn gratis en inclusief lunch. Schrijf u in op
Ingezonden persbericht