Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Succesvolle kick-off interactief platform "Word Ik Rijk?"

Hilversum, 18 november 2008 - Hoe groot is mijn kans om miljonair te worden? Volgens interactief mediabedrijf Advance en Independer.nl is dit een vraag die bijna iedere Nederlander bezighoudt. De lancering van het gloednieuwe platform Word Ik Rijk? maakt korte metten met gissen naar een antwoord. Op www.wordikrijk.nl kan iedereen zijn kans op zes nullen straks precies uitrekenen. Afgelopen donderdag 13 november gaf Advance genodigden van een relatie event een preview van het nieuwe platform én gelijknamige televisieprogramma dat begin 2009 van start gaat bij SBS 6.

Met het platform Word Ik Rijk? hebben Advance en de financiële vergelijkingssite Independer.nl een wereldprimeur. Medio december starten zij met een uitgebreide gratis test op de website www.wordikrijk.nl. Deze test resulteert in een percentage dat aangeeft hoe groot de kans is dat iemand het miljonairschap gaat bereiken. Na het invullen van de test krijgen alle deelnemers, al dan niet geconfronteerd met een tegenvallend percentage, bruikbare adviezen om tot een hogere score te komen.


1.371 miljonairs
De test en adviezen van Word Ik Rijk? zijn voor een belangrijk deel gebaseerd op conclusies uit de baanbrekende boeken Millionaire Next Door en The Millionaire Mind van de Amerikaanse wetenschappers Thomas Stanley en William Danko die meer dan 1.371 miljonairs hebben ondervraagd. Enkele opmerkelijke conclusies van beide wetenschappers zijn dat rijkdom veelal het resultaat is van hard werken, volhouden, plannen en - het meest belangrijke - discipline.

Nieuw gelijknamig televisieprogramma op SBS 6
De overgrote meerderheid van alle miljonairs blijkt selfmade. Dit is ook het uitgangspunt van het televisieprogramma Word Ik Rijk? dat Advance momenteel samen met SBS 6 ontwikkelt. Door de koppeling tussen een interactief platform en een televisieprogramma verwacht Advance dat Word Ik Rijk? net als het platform Je Echte Leeftijd een doorslaand succes zal worden.

Over Advance (http://www.advance.nl)
Advance is een interactief mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider op het gebied van interactieve media in Nederland. Advance is onder meer bekend van platforms als Je Echte Leeftijd, Verjaardagsalarm, Meer voor Minder en Waarde van je Woning en beschikt over een kwalitatief bereik van circa 2,2 miljoen consumenten.

Over Independer.nl (http://www.independer.nl)
Independer.nl is een onafhankelijke adviesorganisatie op het gebied van financiën en gezondheidszorg. Independer.nl streeft actief naar meer transparantie door relevante producten en diensten van alle financiële instellingen en zorgaanbieders te vergelijken. Daarnaast verricht Independer.nl regelmatig onderzoek naar producten, prijsontwikkeling en andere voor consumenten relevante zaken. Independer.nl heeft een eigen weblog (http://weblog.independer.nl/) waar meer nieuws over financiën en over Independer.nl te vinden is.

Voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met:

Advance:
Dionne Schulf - PR & Communicatie Manager
Telefoon: +31 (0) 6 -54 22 61 51
E-mail: dionne.schulf@advance.nl


---- --