Air Mauritius geeft haar imago een nieuwe impuls met de onthulling van een nieuwe visuele identiteit
18/11/2008 09:06
PR Newswire
PORT LOUIS, Mauritius, November 18 /PRNewswire/ -- Air Mauritius heeft vandaag haar nieuwe visuele identiteit onthuld, dat
onder andere een gemoderniseerd en levendig logo omvat dat staat voor de
nieuwe ambities van de luchtvaartmaatschappij. Een "Paille en Queue", de
mythische tropische vogel die vol energie door de lucht zweeft, voorziet de
nationale luchtvaartmaatschappij van een nieuwe impuls. Dit is een vervolg op
het proces dat is begonnen met het vernieuwde ontwerp van de cabine en
uniformen.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081117/328441 )
Op 1 juli rondde de luchtvaartmaatschappij de aanpassingen van al haar
middellange-afstand en lange-afstand vliegtuigen af en introduceerde een
nieuwe indeling van de cabines. Een nieuw, warmer cabineontwerp geeft de
passagiers zodra ze aan boord stappen een Mauritiaans gevoel. In oktober
introduceerde het bedrijf nieuwe uniforms. Een vernieuwd Kestrel Frequent
Flyer-programma werd in april al geïntroduceerd. De luchtvaartmaatschappij
heeft daarnaast haar internationale samenwerkingsverbanden versterkt waardoor
het haar passagiers meer bestemmingen en meer vluchten kan aanbieden en de
status van Mauritius als knooppunt in de Indische Oceaan kan verbeteren.
Deze drang naar de verbetering van ons aanbod krijgt vandaag met de
onthulling van onze nieuwe visuele identiteit een nieuwe betekenis. Als
nationale luchtvaartmaatschappij van de Republiek van Mauritius is Air
Mauritius de levenslijn en het vlaggenschip van het land. De nieuwe versie
van het logo is een natuurlijke evolutie die overeenkomt met het streven van
de luchtvaartmaatschappij naar moderniteit, verfijning en vriendelijkheid.
"De Paille en queue wordt al sinds de oprichting van Air Mauritius met
het bedrijf geassocieerd. Het symboliseert de nationale
luchtvaartmaatschappij in het hart en de gedachten van alle Mauritiers.
Daarom hebben we besloten dit icoon te behouden en het een nieuwe, dynamische
look te geven. Het nieuwe logo en de nieuwe visuele identiteit staan voor de
vier strepen van onze nationale vlag als een duidelijke demonstratie van de
sterke band tussen het bedrijf en het land. Deze nieuwe visuele identiteit
zal geleidelijk geïntroduceerd worden op onze vliegtuigen en
communicatiemiddelen," zei Manoj R.K. Ujoodha, G.O.S.K., algemeen directeur
van Air Mauritius eerder vandaag tegen de pers tijdens een presentatie van de
nieuwe bedrijfsidentiteit in de aanwezigheid van de voorzitter van de raad,
Dhr. Sanjay Bhuckory.
In de afgelopen jaren heeft Air Mauritius het niet makkelijk gehad door
factoren zoals het openstellen van de luchttoegang waardoor er meer ruimte
ontstond voor concurrentie en de druk op de kosten veroorzaakt door hoge
olieprijzen en onstabiele buitenlandse wisselkoersen. De nationale
luchtvaartmaatschappij Air Mauritius zette deze uitdagingen om in
groeimogelijkheden en nam deel aan een veranderingsproces dat ontworpen is om
de leiderschapsrol van de luchtvaartmaatschappij in de regio te versterken en
het groeiobjectief van de toeristenindustrie, twee miljoen bezoekers op
middellange termijn, te ondersteunen. De luchtvaartmaatschappij blijft ook
toegewijd aan haar rol als levenslijn en zal haar aanbod aan blijven passen
aan de verwachtingen van klanten.
Over Air Mauritius:
Air Mauritius is de nationale luchtvaartmaatschappij van Mauritius. Het
bedrijf werd opgericht in 1967 en vliegt met een vloot van 5 A340-300
Airbus-vliegtuigen, 2 A340-300E Airbus-vliegtuigen, 1 Airbus A330-200, 2 A319
en 2 ATR 72-500-vliegtuigen naar meer dan 24 bestemmingen op 4 continenten.
In het afgelopen financiële jaar vervoerde Air Mauritius 1,3 miljoen
passagiers. Dat betekent dat meer dan 55% van de passagiers gebruik maakte
van de internationale luchthaven Sir Seewoosagur Ramgoolam op Mauritius. Air
Mauritius is de leidende luchtvaartmaatschappij van het eiland en de op vier
na grootste in de Indische Oceaan. Het bedrijf heeft 2800 werknemers in
dienst en levert een grote bijdrage aan de belangrijkste drijfveren van de
economie van het eiland, met name aan de toeristenindustrie.
Communications & Corporate Affairs, 3rd Floor, Air Mauritius
Centre, John F. Kennedy Street, Port-Louis, Mauritius, Tel: +230-2077361/2
Fax: +230-2135901, e-mail: com@airmauritius.com
Website: http://www.airmauritius.com
Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081117/328441
Communications & Corporate Affairs, 3rd Floor, Air Mauritius Centre, John F. Kennedy Street, Port-Louis, Mauritius, Tel: +230-2077361/2 Fax: +230-2135901, e-mail: com@airmauritius.com
-