Eerste Maria: 70.000 exemplaren verkocht
18/11/2008 14:34
TBWA / PR Company
De nieuwe spirituele glossy Maria heeft bij haar eerste verschijning een uitstekend resultaat geboekt. Liefst 70.000 exemplaren gingen in de losse verkoop over de toonbank. De exacte verkoopcijfers van het tweede nummer laten nog even op zich wachten, maar volgens de eerste indicaties zullen ook die boven verwachting zijn. Daarmee lijkt Maria zich in korte tijd een stevige positie te hebben verworven in het segment van de vrouwenglossy's.
Hoofdredacteur Renate van Iperen is dan ook erg tevreden: "Natuurlijk zijn we hier blij mee. Er is blijkbaar behoefte aan een vrouwenglossy met meer verdieping, meer gevoel en meer inspiratie. En het is bovendien leuk om te zien dat niet alleen veel vrouwen Maria hebben gekocht, maar dat ook onze website mariamagazine.nl inmiddels druk wordt bezocht."
Maria wordt uitgegeven door de BV Programmabladen AKN, die met deze uitgave haar positie in de tijdschriftenmarkt wil verstevigen en optimaliseren. Uiteindelijke doel is om een leidende positie te bereiken als uitgever van thematische (crossmediale) informatie. Overigens altijd in samenwerking met - of ter ondersteuning van - de omroepen en omroepgerelateerde organisaties.
Maria verschijnt 7 keer per jaar. Het 132 pagina's dikke derde nummer is vanaf 9 december overal te koop voor een prijs van 4,95 Euro.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.mariamagazine.nl