Volvo opent archief op unieke wijze
Op de Classic Car Show in Birmingham, die van 14-16 november j.l. werd gehouden, heeft Volvo een unieke webwinkel,
Diverse hoogtepunten uit de geschiedenis van het merk leven voort in de herinnering van vele duizenden Volvo rijders, liefhebbers en verzamelaars. Speciaal voor deze liefhebbers introduceert Volvo nu een website waar herdrukken van foto's, illustraties en brochureomslagen te bestellen zijn. Deze exclusieve herdrukken worden op bestelling geleverd in diverse afmetingen, op verschillende materialen en naar keuze met of zonder lijst. Het aanbod strekt van afbeeldingen van de eerste Volvo uit 1927 tot moderne klassiekers zoals modellen uit de 240 en 850 serie. Regelmatig zullen meer unieke 'ontdekkingen' uit het archief in Gothenburg toegevoegd worden aan het aanbod.
Pontus Berger, Global Licensing Manager bij Volvo: 'Ons archief biedt een unieke inkijk in de ontwikkeling van het merk tot op heden. Volvo's erfgoed heeft altijd een prominente rol gespeeld in de strategie van het bedrijf. Volvo is trots op haar geschiedenis en de unieke rol die zij op bepaalde vlakken heeft gespeeld in de diverse ontwikkelingen binnen de auto-industrie. De kwaliteit en het imago van Volvo zijn in hoge mate verbonden met die rijke geschiedenis. Met deze webwinkel geeft Volvo niet alleen een interessant kijkje in de geschiedenis, maar ook de mogelijkheid om een deel van dat verhaal in huis te halen!'
Het idee voor dit concept komt van het Amsterdamse bedrijf Artisit dat gespecialiseerd is in het ontsluiten van (bedrijfs)historische archieven en het drukken van kleine oplages kunst. Na een vergelijkbaar project voor Heineken (
Alexander Plas, eigenaar van Artisit: 'De positieve reacties van mensen wanneer er een schitterende P1800 of Amazon voorbij rijdt, geeft mij de sterke overtuiging dat het publiek meer wil zien, ook aan de muur!'
De website is vanaf heden volledig beschikbaar.
# # #
Noot voor de redactie,