Symposium Kom je ook over web 2.0 in erfgoed en cultuur


Pitch web 2.0 plan van je culturele instelling en win gratis DOEN Clinic

AMSTERDAM, 20081006 -- Op 14 november 2008 organiseert Mediamatic i.s.m. Stichting DOEN Kom je ook?, een symposium over web 2.0 in erfgoed en cultuur. Hoe kunnen culturele organisaties nieuwe media gebruiken om meer bezoekers te trekken en de betrokkenheid van het publiek te vergroten? Kom je ook? is een dag vol inspirerende voorbeelden, internationale sprekers, de beste en meest inspirerende web 2.0 voorbeelden en een wedstrijd met uitzicht op subsidie!

Op het symposium Kom je ook? spreken de internationale web 2.0 experts Nina Simon (VS), Mike Ellis (UK) en Shelley Bernstein (VS). Er zijn presentaties over succesvolle Nederlandse web 2.0 toepassingen. Workshops waarin deelnemers onder begeleiding van specialisten werken aan hun eigen web 2.0 plan, en een interactieve sessie over sociale netwerken. Kom je ook? wordt georganiseerd door Mediamatic en Stichting DOEN om het gebruik van nieuwe media en participatie in cultuur te stimuleren.

Het symposium is ook bedoeld als een uitdaging voor culturele organisaties. 's Middags kunnen zij hun eigen web 2.0 idee pitchen voor een jury. De beste 3 ideeën uit de pitch winnen een gratis DOEN clinic, een eendaagse workshop waarin het plan samen met specialisten wordt uitgewerkt. Deze plannen maken kans op financiering door Stichting DOEN!

Deelnemers worden opgeroepen vooral hun sceptische collega's mee te nemen. Collega's met twijfels over web 2.0 hebben gratis toegang; twee voor de prijs van een!


Datum: 14 november van 09.30 tot 17.30
Doelgroep: Directie, conservatoren, marketeers e.a. van kunst-, cultuur,- en erfgoedinstellingen
Locatie: Openbare Bibliotheek Amsterdam, OBA, Oosterdokskade 143 in Amsterdam
Toegang: 120 euro (inclusief lunch, borrel en BTW), 2e ticket gratis voor 1 sceptische collega
Info en aanmelden: www.mediamatic.net/komjeook

Web 2.0 staat voor interactieve webapplicaties die communicatie, participatie en samenwerking met het publiek bevorderen. Web 2.0-technieken, zoals het inzetten van sociale netwerken (wiki's, blogs, Flickr, Hyves, Facebook en talloze andere tools), hebben een enorme potentie voor de internationale erfgoed- en cultuursector. Maar hoe maak je daar als culturele organisatie slim gebruik van? Hoe trek je meer mensen naar je (erfgoed)collectie, museum of productie? En hoe bereik je een meer divers publiek, of vergroot je de betrokkenheid van bezoekers en gebruikers?

Kom je ook? wordt mede mogelijk gemaakt door de Mondriaan Stichting en de Openbare Bibliotheek Amsterdam.





Mediamatic