---
Gouden Spreekbuis 2008 voor Hypotheekverstrekker Florius
Rotterdam , 14 november 2008
Florius heeft de Gouden Spreekbuis 2008 onder Hypotheekverstrekkers
gewonnen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van
marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de
hypotheekverstrekker die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt.
Florius heeft een sterke positie en qua imago en voorkeur het
afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Daarnaast is de
reclameherinnering van de hypotheek-verstrekker buitengewoon hoog.
De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008. Dit
onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder de
intermediairs. Vijf meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de
berekening:
(Ontwikkeling van) spontane bekendheid
(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
(Ontwikkeling van) imago
(Ontwikkeling van) overweging
(Ontwikkeling van) absolute voorkeur
De andere vier genomineerden, BLG Hypotheken, Delta Lloyd, ING Bank en
WestlandUtrecht ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis
voor hun prestaties. Voor alle vier geldt een stijging van de spontane
naamsbekendheid. Voor BLG Hypotheken, Delta Lloyd en WestlandUtrecht
is daarnaast de toenemende wens van het intermediair om met hen zaken
te doen een reden voor nominatie. ING Bank heeft een sterke
ontwikkeling in de absolute voorkeur gemaakt en ook daarmee de
Zilveren Spreekbuis verdiend.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2008 vond plaats op een seminar
dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het
opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008. Het
seminar werd gehouden in het Zalmhuis in Rotterdam en werd bezocht
door directieleden, marketeers, product- en communicatiemanagers van
de grootste hypotheekverstrekkende organisaties in Nederland. De
aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien over de
resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008.
Vervolgens ging gastspreker Floris Hurts in op de Onmisbaarheidsfactor
voor organisaties.