Blauw Research


---

Gouden Spreekbuis 2008 voor Hypotheekverstrekker Florius

Rotterdam , 14 november 2008

Florius heeft de Gouden Spreekbuis 2008 onder Hypotheekverstrekkers gewonnen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt. Florius heeft een sterke positie en qua imago en voorkeur het afgelopen jaar een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Daarnaast is de reclameherinnering van de hypotheek-verstrekker buitengewoon hoog.

De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder de intermediairs. Vijf meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

(Ontwikkeling van) spontane bekendheid

(Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering

(Ontwikkeling van) imago

(Ontwikkeling van) overweging

(Ontwikkeling van) absolute voorkeur

De andere vier genomineerden, BLG Hypotheken, Delta Lloyd, ING Bank en WestlandUtrecht ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. Voor alle vier geldt een stijging van de spontane naamsbekendheid. Voor BLG Hypotheken, Delta Lloyd en WestlandUtrecht is daarnaast de toenemende wens van het intermediair om met hen zaken te doen een reden voor nominatie. ING Bank heeft een sterke ontwikkeling in de absolute voorkeur gemaakt en ook daarmee de Zilveren Spreekbuis verdiend.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2008 vond plaats op een seminar dat Blauw Research heeft georganiseerd ter gelegenheid van het opleveren van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008. Het seminar werd gehouden in het Zalmhuis in Rotterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers, product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende organisaties in Nederland. De aanwezigen kregen allereerst een presentatie te zien over de resultaten van de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2008. Vervolgens ging gastspreker Floris Hurts in op de Onmisbaarheidsfactor voor organisaties.