PNO Ziektekosten volgens Consumentenbond 'Beste zorgverzekeraar 2008'
14/11/2008 09:45
PNO Media
Hilversum, 14 november 2008
PNO Ziektekosten is met ruim 23.000 verzekerden al meer dan 20 jaar dé zorgverzekeraar
voor de mediasector met een uniek serviceniveau. Tijdens een congres in Den Haag op
13 november is PNO Ziektekosten door de Consumentenbond, uitgeroepen tot de
'Beste zorgverzekeraar 2008'. PNO Ziektekosten ontving hiervoor de 'Vergulde Stethoscoop',
een prijs die de bond jaarlijks gaat toekennen aan de zorgverzekeraar die het best luistert naar
de wens van de klant. PNO Ziektekosten scoort ook hoog in het klanttevredenheidsonderzoek
van NIVEL, waarvan de resultaten vanaf 13 november te vinden zijn op de website kiesBeter.nl.
PNO Ziektekosten eindigde namelijk met een servicescore van 8,7 voor het tweede achtereen-
volgende jaar bovenaan de ranglijst. Op vijf van de zes onderdelen van de onderzochte
dienstverleningsaspecten werd dit jaar de hoogst mogelijke score (drie sterren) behaald.
Titel 'Beste zorgverzekeraar van 2008' kwam als verrassing
Directievoorzitter van Pensioenfonds PNO Media en PNO Ziektekosten Leo Witkamp:
"In de beoordeling door de Consumentenbond wegen de scores op dienstverlening en
kwaliteit traditioneel zwaar mee. Toch kwam de uitverkiezing tot beste zorgverzekeraar van
2008 door de Consumentenbond voor ons als een absolute verrassing. Op de belangrijke
serviceaspecten zoals telefonische bereikbaarheid, afhandelen van declaraties en hulp van
de klantenservice kwamen we uiteindelijk als beste uit de bus. Wij zien deze uitverkiezing
met de bijbehorende 'vergulde' stimuleringsprijs vooral als een bevestiging dat onze
service, waarin de klant centraal staat, gewaardeerd wordt en onderscheidend is."
Trots op eerste plaats kiesbeter.nl in 2008
Witkamp "Wij zijn ook zeer verheugd over onze uitstekende score op kiesBeter en willen
graag alle verzekerden bedanken die aan dit onderzoek hebben meegewerkt! In het NIVEL
onderzoek hebben de verzekerden van PNO Ziektekosten, ook dit jaar, hun waardering
uitgesproken over de service die PNO Ziektekosten biedt. Gezien onze kiesBeter-uitslag van
vorig jaar en het belang dat wij hechten aan goede dienstverlening, zult u begrijpen dat
onze verwachtingen vooraf hoog gespannen waren. De uitslag van kiesBeter in 2008 heeft
onze verwachtingen overtroffen."
Uniek serviceniveau
De klant centraal stellen is stevig verankerd in het beleid van PNO Ziektekosten. Volgens
Witkamp is het beleid van PNO Ziektekosten gericht op het bieden van een verantwoorde
pakketkeuze met vrijheid in de keuze van de zorgverlener tegen een aanvaardbare premie.
"Wij bieden daarbij een uniek serviceniveau aan. Zo krijgen onze verzekerden bij ons altijd
direct een medewerker aan de telefoon. Meestal is dat ook nog dezelfde persoon die ze de
vorige keer hebben gesproken. Verzekerden blijken dit erg te waarderen. Ook kunnen
verzekerden hier altijd binnenlopen en worden dan zonder afspraak geholpen. Problemen
benaderen wij steeds vanuit het belang van onze klant. Dat betekent dat we niet nagaan
hoe we een bepaalde behandeling kunnen afwijzen, maar hoe we die klant binnen onze
voorwaarden zo goed mogelijk kunnen helpen. Aan begrijpelijke polisvoorwaarden besteden
wij veel aandacht, zodat verzekerden achteraf niet voor verrassingen komen te staan."